Pentru că astă-seară mi s-au cerut explicaţii despre poziţia mea faţă de amenajările de la Durgău, cred că e bine să postez aici răspunsul pe care l-am dat la comentarii, pentru a-l face mai accesibil:
Din punct de vedere al afacerii, totul este OK. Mai încape încă mult.
Din punctul de vedere al cetăţeanului, s-a terminat cu “pe gratis”: o zi de ştrand este 10 lei; 10 zile costă un milion de lei vechi.
Dar, din punct de vedere al mediului natural, este aproape o catastrofă:
1. toate construcţiile, accesul multor maşini şi oameni, modifică microclimatul; multe formaţiuni specifice zonei saline dispar: formaţiuni de eroziune (unu, doi) şi vegetaţie specifică (trei, patru) sunt … nivelate, ascunse sub construcţii, trotuare, parcări, … În rezervaţii nu sunt permise activităţile umane, de acest gen.
2. în depresiune, zona plată este, de fapt, un depozit de nămol sapropelic, format în timp foarte îndelungat; săparea, răscolirea lui, îl distruge; am înţeles că se intenţionează construirea unui bazin pentru băi pe timp de iarnă, tocmai între lacurile amenajate şi gura tunelului de intrare în Salină ; tot depozitul din acel perimetru se distruge, pe imagine am marcat zona unde mi s-a spus că va fi bazinul; acolo, unu – doi, poate chiar mai mult, în jos este nămol sapropelic (cel util pentru tratament (mă tem că le va veni ideea preluării şi depozitării lui pentru tratamente, … după construirea bazinului !);
3. zona este intens expusă Soarelui pe toată perioada verii: este absurd să utilizezi cazane de încălzire cu curent electric a apei pentru duşuri, când toată omenirea vorbeşte despre energia alternativă, solară!
Eu nu sunt în măsură să apreciez, nici distrugerile produse, nici să dau soluţii. Dar, după părerea mea, proiectantul nu a ţinut cont că zona este compromisă prin intervenţiile de “modernizare”. Faptul că zona este deja afectată de prea multele turme de oi şi cirezi de vaci, precum şi de deversarea gunoiului menajer, … nu schimbă datele problemei decât în sensul agravării ei.
Tot ce pot eu face este să deplâng faptul că, ori nu au fost consultaţi specialiştii în materie, ori … pe ei nu i-a durut de Durgău!
Update 1:
Te rog, reciteşte tot ce am scris şi spune-mi unde am afirmat eu:
1. că nu trebuia amenajat Durgăul?
2. că amenajările nu trebuie să fie moderne?
3. că nu sunt necesare condiţii civilizate pentru ştrand?
4. că nu trebuie atraşi turiştii?
5. că nu trebuie taxată intrarea?
Toate acestea trebuiau făcute cu mai multă grijă pentru mediu!
Cum va arăta Durgăul peste zece ani? Ca Băile Sărate!
Nu uita, Prietene: natura nu am primit-o cadou de la străbuni, ci am primit-o să o gestionăm şi să o predăm urmaşilor!
(este o vorbă rămasă de la … pieile roşii!)Update 2:
Aşa ai dedus, nu din ce am scris eu, ci din ce ai crezut tu că aş fi scris eu!
Mă confrunt mereu cu acest mod de gândire: dacă spun că strada a fost asfaltată de mântuială, automat primesc peste bot: “ce ai dom’le cu Primarul”!
A observa un lucru făcut de mântuială ori greşit, nu înseamnă a nega celelalte 99 de lucruri făcute bine!
Dar, dacă acest lucru făcut rău rămâne neobservat, mâine vor fi două lucruri făcute rău, poimâine vor fi trei, … şi ajungem … unde suntem!
Ai perfectă dreptate: orice activitate umană, oricât de neînsemnată ar fi, afectează mediul. Dar … în ce măsură?
să-ţi dau un exemplu: eu îmi fac o vilă cu două etaje lângă casa ta; te afectează la fel dacă distanţa între cele două case este de 1 metru sau de 20?
În România TREBUIE să se practice şi protecţia mediului! Dacă nu din alte motive, măcar de frica sancţiunilor Uniunii Europene.
Greşeşti şi în privinţa resurselor financiare: te-ai gândit vreodată cât costă cârpirea asfaltului unei străzi de 18 ori în timp de zece ani şi cât ar costa şi cât ar ţine asfaltarea ei bine? Te-ai întrebat de ce occidentalii îşi schimbă mereu maşinile? RATL-ul nostru cheltuieşte enorm ca să circule cu autobuze de 30 de ani vechime. Dacă ai însuma cheltuielile pe timp de cinci ani, te-ai speria câte maşini noi şi-a r putea cumpăra cu suma respectivă!
Eu mă bucur că se face ceva în oraşul meu şi toţi cei cu care am discutat serios şi amănunţit îşi vor aminti că am afirmat de mai multe ori că Ştefănie a făcut mai mult decât toţi primarii de dinaintea lui la un loc (trecem peste faptul că altele sunt şansele de finanţare de-acum!). dar, revin la casa de lângă casa ta: te-ai bucura că suntem vecini, dacă aş avea casa înaltă la un metru de casa ta?















daurel
31 iulie 2009
Dar ce-i doare pe cei cu reuma si pensii mici!
zamfirpop
31 iulie 2009
Astăzi am prezentat vicepreşedintelui Consiliului judeţean socoteala pensionarului (vezi postarea Durgău ante-festum) şi mi-a răspuns că este de competenţa Consiliului local – proprietarul de drept al Durgăului. Să sperăm că …
korodilu
31 iulie 2009
Pai eu asa am dedus din ce ai scris. greseala mea.
dar, pentru a face ceva rezonabil nu ai cum sa nu afectezi mediu, intr-o mica sau mare masura. acum, stiu, in romania nu se practica cum protectia mediului, dar nici nu detinem resursel finaciare si tehnice pentru a efectua lucrari astfel incat se nu fie afectat mai deloc mediul
hai sa incercam sa ne bucuram pe faza ca sa facut ceva in turda, eu zic ca pozitiv, ca pana la urma e una din putinele realizari pe plan local in ultimii ani..in rest au fost doar povesti..
zamfirpop
31 iulie 2009
Aşa ai dedus, nu din ce am scris eu, ci din ce ai crezut tu că aş fi scris eu!
Mă confrunt mereu cu acest mod de gândire: dacă spun că strada a fost asfaltată de mântuială, automat primesc peste bot: “ce ai dom’le cu Primarul”!
A observa un lucru făcut de mântuială ori greşit, nu înseamnă a nega celelalte 99 de lucruri făcute bine!
Dar, dacă acest lucru făcut rău rămâne neobservat, mâine vor fi două lucruri făcute rău, poimâine vor fi trei, … şi ajungem … unde suntem!
Ai perfectă dreptate: orice activitate umană, oricât de neînsemnată ar fi, afectează mediul. Dar … în ce măsură?
să-ţi dau un exemplu: eu îmi fac o vilă cu două etaje lângă casa ta; te afectează la fel dacă distanţa între cele două case este de 1 metru sau de 20?
În România TREBUIE să se practice şi protecţia mediului! Dacă nu din alte motive, măcar de frica sancţiunilor Uniunii Europene.
Greşeşti şi în privinţa resurselor financiare: te-ai gândit vreodată cât costă cârpirea asfaltului unei străzi de 18 ori în timp de zece ani şi cât ar costa şi cât ar ţine asfaltarea ei bine? Te-ai întrebat de ce occidentalii îşi schimbă mereu maşinile? RATL-ul nostru cheltuieşte enorm ca să circule cu autobuze de 30 de ani vechime. Dacă ai însuma cheltuielile pe timp de cinci ani, te-ai speria câte maşini noi şi-a r putea cumpăra cu suma respectivă!
Eu mă bucur că se face ceva în oraşul meu şi toţi cei cu care am discutat serios şi amănunţit îşi vor aminti că am afirmat de mai multe ori că Ştefănie a făcut mai mult decât toţi primarii de dinaintea lui la un loc (trecem peste faptul că altele sunt şansele de finanţare de-acum!). dar, revin la casa de lângă casa ta: te-ai bucura că suntem vecini dacă aş avea casa înaltă la un metru de casa ta?
korodilu
31 iulie 2009
o cerea orasul aceasta modernizare a lacurilor…trebuie sa intram si noi in randul statiunilor cu tratement pe baza de apa sarata, si sa avem si noi cat de conditii…asa atragi turisti, si automat un venit pentru municipalitate, pentru ca din pacate, aceasta nu se dezvolta fara bani..
zamfirpop
31 iulie 2009
Te rog, reciteşte tot ce am scris şi spune-mi unde am afirmat eu:
1. că nu trebuia amenajat Durgăul?
2. că amenajările nu trebuie să fie moderne?
3. că nu sunt necesare condiţii civilizate pentru ştrand?
4. că nu trebuie atraşi turiştii?
5. că nu trebuie taxată intrarea?
Toate acestea trebuiau făcute cu mai multă grijă pentru mediu!
Cum va arăta Durgăul peste zece ani? Ca Băile Sărate!
Nu uita, Prietene: natura nu am primit-o cadou de la străbuni, ci am primit-o să o gestionăm şi să o predăm urmaşilor!
(este o vorbă rămasă de la … pieile roşii!)