N-am nimic

Posted on 13 Ianuarie 2010

15


Zilele trecute am fost informat că” la poliţia comunitară s-ar şti că eu am ceva cu ei”. Eronat! La fel, Maistru presei locale repetă refrenul „am ceva cu el”. Eronat. Mai sunt câţiva care nu-mi răspund la salut şi, presupun, şi aceştia îşi imaginează că aş avea ceva cu ei. Eronat, din nou.

Declar public, bolduit şi înclinat, că nu am absolut nimic cu nimeni!

Poliţia comunitară

După părerea mea, ar fi o instituţie extrem de utilă. Se vrea un fel de poliţie locală, mai blândă. Dar, nu are numai oameni de calitate înaltă. Plus, balcanismul nostru funciar. Lasă-mă. să te las. Lasă că merge şi aşa. Plus, chestia aceea simpatică cu timpul care trece. Repet, nu toţi sunt la fel. Dar, prea multele excepţii de la un comportament civilizat, politicos, de la aplicarea fermă a legii, … dau de bănuit.

Aţi văzut filmuleţul din postarea Ordine şi lege cu cât respect vorbeşte „agentul” cu mine?! În loc să o ia spre cerşetoarea care se vedea sub năsucul lui, el îmi arată spatele, refuzând să repete ceea ce spusese mai-nainte. Dacă a spus o gogomănie, acum îi este ruşine să o repete … Şi mai ruşine îi este să-şi ceară scuze pentru gogomănia spusă.

Concluzie: nu am nimic cu Poliţia comunitară, ci, doar cu atitudinea sfidătoare şi lipsită de elementar bun simţ a unora. Care poartă (încă!) uniforma instituţiei „de ordine”! Clar?

Autorităţile locale

Nici cu Primarul, nici cu vicele, nici cu „supuşii” lor – nici de la salubritate, nici de la parcări, nici de la spaţii verzi, … de nicăieri! – nu am absolut nimic. Dar, când sesizez ceva ce cred eu că nu e tocmai bine, datoria mea de Cetăţean este să atrag atenţia alesului care mă reprezintă sau bugetarilor care sunt plătiţi din impozitele şi taxele pe care le plătesc. Plus, că am dreptul democratic de a întreba ce nu ştiu sau nu înţeleg.

A spune: nu-mi place cum s-a rezolvat piaţa din faţa Teatrului, nu înseamnă nici că primarul e prost, nici că arhitectul e tâmpit, nici că …, ci, doar că mie nu-mi place. Iar când mai văd şi aud bombănelile şoferilor în trecere prin respectiva intersecţie, am dreptul să cred că … am dreptate. Pretind ca, aşa cum eu am explicat, argumentat, de ce nu-mi place, aştept, măcar, post-factum, să mi se explice … unde greşesc în apreciere.

Concluzie: nu am nimic nici cu Primarul, nici cu vicele, nici cu „supuşii” lor – nici de la salubritate, nici de la parcări, nici de la spaţii verzi, …, ci, doar cu lipsa lor de comunicare cu publicul, mai ales în probleme care vizează cheltuirea banului public sau aspectul oraşului pe care îl împărţim.

Jandarmii

Absolut, la fel: nu am nimic cu Jandarmeria, instituţia a cărei utilitate, necesitate, nu o contest. Dar, din păcate, de-a lungul anilor de activitate pe teren, în postura de ecologist, de voluntar sau de jurnalist, am fost de mult prea multe ori agresat de nesimţirea unor reprezentanţi ai acestei instituţii. Sunt, de regulă, oameni extrem de sensibili. Trebuie să ai foarte mare grijă ce cuvinte rosteşti, cu ce ton, … ca să nu se şifoneze. Reciproc, nici vorbă. Tu, ca Cetăţean, din ale cărui impozite şi taxe sunt plătite, atât uniformele, cât şi salariile lor, nu ai nici măcar dreptul de a fi deranjat de lipsa lor de respect. Prima regulă democratică, pe care o uită, este prezumţia de nevinovăţie. Dacă s-a uitat spre tine … eşti, automat, vinovat! Flerul lor nu poate da greş. Deci, este normal să-ţi vorbească aşa cum îşi amintesc ei de la frecuşul din „perioadă”!

Aveţi în filmuleţul din postarea Ordine şi lege o mostră de lipsă crasă de respect, când „vorbeşte” jandarmul cu mine! Imaginaţi-vă că eu i-aş fi oferit „onoarea” de a mă întreba repetat şi eu să mă uit aiurea! …

Concluzie: nu am nimic nici cu Jandarmeria, dar, nici nu pot să înghit afrontul în public din partea unuia care reprezintă, tocmai, ordinea şi apără liniştea publică.

Altiţa-Sa Maistru Profesionist al Jurnalismului şi Democraţiei

Nici cu jeluţu nu am absolut nimic. Decât în imaginaţia sa. Am scris destul despre nesimţirea acuzelor fără dovezi, despre netemeinicia bănuielilor de ţaţă creponată, ca să reiau. Îi ofer doar cu  citat, cu speranţa că, poate, îl ajută dexton să şi-l amintească sau să-l înţeleagă:

2. În  cazul sesizării depuse de … din Turda în legătură cu articolele denigratoare la adresa ei şi a familiei publicate de publicaţia „Obiectiv” al cărei director este jurnalistul Gelu Florea, Consiliul de Conducere a ajuns la concluzia că acestea nu respectă codul deontologic al Clubului Român de Presă, însuşit de APPC.
Jurnalistul Gelu Florea a recunoscut că a greşit în momentul în care a scris articole care vizează viaţa privată a … şi a promis că nu va mai scrie articole care vizează viaţa privată a … sau a oricărui alt locuitor al oraşului Turda. De asemenea, Gelu Florea a mai spus că va respecta toate normele deontologice, în sensul că în articolele redactate de el va consemna punctul de vedere al persoanelor care sunt vizate.

În altă ordine de idei, …, prezent în sală,  a reclamat un articol în care Gelu Florea afirmă că domnia sa ar candida pentru o funcţie de demnitate locală. Domnul … a explicat că nu are cetăţenie română şi nu poate candida iar o simplă discuţie telefonică ar fi lămurit problema.
În aceste condiţii, Consiliul de Conducere a decis sancţionarea cu ultim avertisment a jurnalistului Gelu Florea.
La prima încălcare a Codului Deontologic adoptat de APPC, Consiliul de Conducere va decide excluderea jurnalistului Gelu Florea din cadrul APPC.

Sigur că jurnalistul Gelu Florea NU a respectat intredicţia ŞI PROMISIUNEA FĂCUTĂ de el-însuşi (adică: nu a respectat deontologia şi nici cuvântul dat!) şi a fost la limită de a fi dat afară, ca „mare” şi „corect” şi „democrat” şi „profesionist” ce este!

De fapt, a plecat (că aşa a vrut el!) ca să nu fie dat afară din … Asociaţia Profesioniştilor din Presă!

Concluzie: Ce să am eu cu un astfel de … profesionist!? Care nu respectă nici regulile, nici cuvântul pe care şi l-a dat!

Concluzia concluziilor: eu nu am nimic, cu nimeni. Doar cu adevărul mă cert, dacă nu vrea să iasă la suprafaţă!

Notă, pentru gelu, dexton, elena, şi şleahta lui de aplaudaci: această postare NU este un atac la adresa nimănui, ci, doar, o apărare la şirul de măgării debitate la adresa mea şi NEDOVEDITE!

