Atenţie la „binevoitori”

Posted on 26 Ianuarie 2010

14


Criza – mai ales cea morală! – naşte noi metode de procurare a banilor. Pentru că munca este o metodă desuetă de câştigare a banilor, criza a venit cu acerbarea invenţivităţii escrocilor.

Unchiul meu a fost jefuit.

Pensionar, singur, locuieşte într-o garsonieră din Oprişani. La ultima mea vizită, mi-a povestit că i-au dispărut din casă economiile şi paşaportul. Le avea, ca orice român grijuliu, în dulap, sub cârpele de pe raftul cel mai de sus. Din ce mi-a povestit, mie şi echipajului de la Poliţie (sosit la câteva minute după apelul la 112!), reiese o poveste care ar trebui să vă pună pe gânduri:

Se uita la televizor, când, s-a luat curentul. A ieşit să vadă la vecini dacă ei au curent şi a constatat că numai el nu are. S-a îndreptat spre panoul general de la capătul culoarului ca să vadă starea siguranţelor. În acest moment, a remaract prezenţa în celălalt capăt al culoarului a unui bărbat. Acesta a venit şi, binevoitor, l-a ajutat să armeze siguranţele din exterior, apoi, pe cele de la tabloul din garsonieră. Lucrând la siguranţele dinăuntru, a cerut, ba o şurubelniţă, ba un patent, apoi, „a constatat” că tabloul e vechi şi s-a oferit să procure unul nou şi „ieftin”, plus că îl va schimba el pentru o sumă modică. Unchiul a marşat la ofertă şi i-a dat 170 de lui (un milion 700 în bani vechi!). I-a dat şi ceva bani pentru osteneală.

Apoi, s-a pus pe aşteptat. După vreo trei zile, dorind să ia din banii stocaţi în dulap … a constatat că au dispărut. Banii – vreo 3.000 de lei, plus paşaportul. A căutat peste tot, gândindu-se că le-a mutat locul. Nimic. La puţin timp, am sosit eu, mi-a povestit ce a constatat şi am sunat la 112.

Unchiul îşi aminteşte că „binevoitorul” seamănă cu un fost încasator de la Renel. Supoziţie foarte plauzibilă, conectând-o cu priceperea într-ale curentului pe care a demonstrat-o respectivul. Să fi fost tot el motivul „penei” de curent din garosniera unchiului meu?!

În concluzie: foarte mare atenţie la apariţia acestui gen de „binevoitor”. Vede de unde scoţi banii şi, până îi aduci o şurubelniţă din cămară sau din balcon, pânăp îi aduci un pahar de apă din bucătărie, te uşurează de bani.

