Muzică … boacănă la Salina Turda

Posted on 2 Martie 2010

25


Nu am pus din greşeală postarea cu acest titlu la Legea lui Zappa! Am aflat că va avea loc un concert la Salină. Cu muzică barocă! Am mers la intrarea de pe str. Salinelor, înainte de ora concertului. Acolo unde, deasupra firmei se vede un maldăr de gunoaie! Am aflat că se intră pe dincolo. Am urcat într-un suflet dealul, am scurtat drumul prin nişte noroaie şi am fost oprit la intrare de Daniela Florea pentru că … nu mi-am anunţat sosirea!

În stil tipic românesc, acest concert, la care se dorea colectarea a cât mai multe fonduri pentru copii cu probleme, a fost popularizat printr-un afiş, pe unul dintre holurile primăriei. Eu m-aş fi aşteptat să le găsesc peste tot în oraş.

Pe afiş lipsesc informaţii despre:

– care dintre intrările la Salină este deschisă;

– de unde se pot procura invitaţii;

date de contact ale asociaţiei culturale DANS, organizatoarea manifestării.

La intrarea în Salină, am fost oprit de Daniela Florea, cu reproşul: Nu aţi anunţat că veniţi. Este adevărat: Nu am răspuns la invitaţia pe care NU am primit-o!

Având în vedere numele distinsei fostă viceprimar, este lesne de înţeles: blogurile mele cu cei vreo 200 de cititori, nu fac parte din mass-media turdeană profesionistă! Pentru că eu prezint evenimente din urbe, fără să mulg bugetul local! Deci, după orice minte de Florea, …

Încerc să o luminez. Nu am primit de la blonda şefă de asociaţie, decât expresia regretelor sale. Nici vorbă să-mi dea vreo carte de vizită, ca să pot contacta, în viitor, asociaţia. Eu, dacă nu ei. Ca să corectăm „neînţelegerea” de-acum, care m-a împiedicat să prezint – celor 200 de cititori ai blogurilor mele – evenimentul cultural desfăşurat în Salina Turda.

În loc de relatare a concertului baroc, vă ofer un mic album cu imagini din zona Durgăului, la ceas de seară.

Eu … nu am avut cui să dau cartea mea de vizită, pentru că am fost lăsat, dincolo de uşa din sticlă,  să admir drăgălaşul spate al distinctei coipreşedinte al asociaţiei culturale DANS pentru popularizarea culturii pe plan … secret! Nu am putut nici să fotografiez invitaţia, pentru că superinteligentul paznic de la intrare (pe ăştia îi alege după IQ-ul mai mare decât numărul de la bocanc!?) a refuzat să mi-o pună la dispoziţie, cu super-hazlia explicaţie: „Dacă mergeţi şi o tipăriţi şi o vindeţi?” (vorbeam la 3 minute înainte de începerea concertului şi la 6 kilometri de oraş!).

Închei cu o imagine emblematică, ca o concluzie foarte potrivită păţaniei relatate mai sus: peste cele şase milioane de euro cheltuiţi pentru „ridicarea atractivităţii turistice a Durgăului”, se toarnă gunoaiele menajere!

Erata: În loc de „distinctei coipreşedinte„, se va citi „distinsei copreşedinte„. Cu scuzele de rigoare (ca cum aş fi jurnalist profesionist!) pentru eroarea de tastare.

