Cu Nera Mureşan la Solaris

Posted on 13 Martie 2010

17


După postarea Cu Slow Food Turda la Solaris , ar fi urmat să vă prezint evenimentul la care am fost invitat. Mai mult chiar, pentru că au fost două evenimente desfăşurate simultan: cel al Slow Food Turda şi cel al departamentului de marketing de la Solaris. Dar …

Pentru că suntem în România şi încă nu au trecut cei douăzeci de ani, prezişi de Brucan, necesari până la ajungerea la democraţie, lucrurile s-au terminat la … Poliţie!

Duminică, 28 februarie, am ajuns la timp, acolo unde fusesem invitat la o manifestare pentru copii, distractivă şi educativă, am făcut o mulţime de fotografii, am testat un sandwish delicios din creaţia copiilor incitaţi de Slow Food Turda la creaţii culinare, am filmat concursul de maşinuţe telegidate organizat de Solaris, …

Dar, prin activitatea mea, am deranjat un vajnic apărător al dez”ordinii”! Pe uniforma şmecherului care m-a agresat verbal, prima oară cu vreo două săptămâni înainte şi, în duminica cu activităţi dedicate copiilor, din nou, scrie NERA MUREŞAN SECURITY! Tipul a mişunat mereu printre copii, a dat „indicaţii preţioase”, şi cu rost, dar, mai ales, cu nesimţire, tuturor, oferindu-le şi plăcerea parfumului expiraţiei sale cu aromă bahică.

N-am înţeles dacă în fişa postului avea şi îndrumarea tuturor activităţilor din zonă – aşa cum a făcut tot timpul, băgându-şi nasul peste tot, încurcând copiii la joacă şi pe părinţi, deopotrivă!

S-a răţoit la mine că „nu e voie să fotografiezi”, mi-a povestit cum „era să-l muşte Ulise” când a trecut prin curtea comună unde locuiesc (şi Ulise are alergie la arome de rachiu! dar, nu l-a agresat fizic, ci, numai … verbal!), iar, pentru că nu am dat curs „ordinului” de a renunţa la fotografiat, m-a îmbrâncit, lovindu-mi în acelaşi timp şi aparatul de fotografiat.

Nu a contat absolut deloc faptul (minor, evident!) că fusesem invitat la manifestarea respectivă, că alţi vreo 10 erau în plină activitate de fotografiere sau filmare, … „Omul de ordine” – dublu neadevăr! – are muşchi. Şi, dacă aşa vrea muşchii lui, … nu e voie să fotografiezi în loc public, la o manifestare publică, unde ai fost invitat, tocmai, ca să fotografiezi!

1. Am solicitat intervenţia Poliţiei şi am depus plângere pentru agresiune verbală şi fizică.

2. Am reparat „la negru” aparatul pentru că nu vreau să-l fac pe derbedeu să înfunde puşcăria pentru distrugere de bunuri.

3. Am sunat la NERA MUREŞAN şi am aflat, de la directorul Bogdan Mudura, că şmecherul cu uniformă de „security” (furată?! pentru că nu cred că o firmă – serioasă?! – de „security” ar permite un astfel de comportament!) nu are atribuţii de frizer, cum se lăuda în gura mare. Priviţi imaginea şi spuneţi: ce atribuţii avea angajatul de la NERA MUREŞAN în sala cu instalaţii de joacă pentru copii? Observaţi cu câtă „eleganţă„, „competenţă” şi „spirit pedagogic” îşi dictează instrucţiunile!? Asta înseamnă acel „security” de pe uniformă? Sperierea copiilor şi a fotografilor din zonă?

4. Ce credeţi că au învăţat copiii, antrenaţi de Slow Food Turda şi de Solaris la activităţi distractive şi educative, din comportamentul „omului de ordine”, parfumat bahic, nesimţit şi agresiv. Ce au înţeles ei că ar însemna NERA MUREŞAN SECURITY?

5. Derbedeul se justifica – se poate justifica un astfel de comportament incalificabil? – cu ordinul primit de la un patron grec din complexul comercial, căruia „nu-i convine că eu fotografiez”. Deci, pentru un angajat de la NERA MUREŞAN nu legile ţării primează, ci, cheful unui oarecare?! Acum, nu mă îndoiesc că acel patron grec îi va deconta paznicului amenda contravenţională, că îmi va deconta cheltuiala de reparare a aparatului foto şi … îl va recompensa pe paznic, dacă eu mă hotărăsc să depun plângere penală pentru agresiunile, verbală şi fizică, suportate!

Nu-i aşa că nu mă credeţi? Nu-i aşa că „eu am ceva” cu paznicul sau cu firma de pază?

Iată, în filmuleţele de mai jos, despre ce vorbesc:

Nu am considerat necesar să editez filmările: sunt aşa cum le-am realizat în vâltoarea evenimentelor şi cum le-am recuperat ulterior din aparatul defectat de îmbrâncitura „omului de ordine” de la NERA MUREŞAN. Nu a celor festive, civilizate, educative ale Slow Food Turda şi Solaris, ci, ale evenimentelor declanşate şi realizate de nesimţirea unui „om de ordine”, salariat al unei firme aşa-zis de „pază şi ordine”!

Aştept ca Solaris şi Nera Mureşan să uzeze de dreptul la replică faţă de cele prezentate de mine. Chiar şi de la „patronul grec” aştept o poziţie, pentru că el a fost desemnat de paznic drept autorul moral al agresiunilor pe care mi le-a aplicat!

Derbedeul-bătăuş de la Nera Mureşan ar fi bine să ştie că, chiar dacă este nesimţit şi nu catadicseşte să-mi arunce măcar un “bună ziua” când vine la vecinu’, eu am reparat “la negru” aparatul de fotografiat pe care mi l-a stricat, ca să nu îl dau în judecată pentru “distrugere de bunuri (art. 217 C.P. spune: Distrugerea,  degradarea  ori  aducerea  in  stare  de  neintrebuintare  a  unui  bun  apartinand  altuia  … se pedepsesc cu inchisoare de la o luna la 3 ani sau cu amenda). Dar, mai am tip să mă hotărăsc dacă va rămâne cu amenda de la poliţie sau … (art. 180 C.P. spune: Lovirea sau orice acte de violenta cauzatoare de suferinte fizice se pedepsesc cu inchisoare de la o luna la 3 luni sau cu amenda). În plus: art. 193 C.P. spune: Fapta de a ameninta o persoana cu savarsirea unei infractiuni sau a unei fapte pagubitoare indreptate impotriva  ei,  …  daca este  de  natura sa o alarmeze,  se  pedepseste  cu inchisoare  de  la  3  luni  la  3  ani  sau  cu  amenda, fara  ca  pedeapsa  aplicata  sa  poata  depasi  sanctiunea prevazuta de lege pentru infractiunea care a format obiectul amenintarii. Actiunea penala se pune in miscare la plangerea prealabila a persoanei vatamate. Impacarea partilor inlatura raspunderea penala). Mă tem că filmuleţul recuperat din aparatul defectat, cel în care nenea parfumat de la Nera Mureşan spune că vrea să desfăşoare activitate de frizer, dar, nu pe părul pubian al celei care l-a adus pe lume (din păcate!), ci pe pleata şi barba mea … dovedeşte că vorbele parfumatului “security” de la Nera Mureşan erau foarte „de natură să mă alarmeze”, pentru că au fost întărite cu îmbrânceli!

Şi, pentru că monumentala nesimţire trebuie să aibă şi un nume, chiar dacă nu poartă vreun ecuson – ca într-o ţară civilizată! – i se spune:

Torok Alexandru, (fost?) angajat la NERA MUREŞAN SECURITY!

Dacă aţi suportat până la capăt povestea nesimţirii cu uniformă, meritaţi … despăgubiri!

