Cu Nera Mureşan la Solaris (2)

Posted on 29 Martie 2010

28


După păţania din 28 februarie, am sunat vineri la firma de “poznă şi dezordine”. Directorul general, tov. dereftor Mudura, m-a asigurat că … “intervine el, la secţia din Turda”, ca, în onoarea mea, ca un favor deosebit, în ziua şi locul pe care îl indic eu, … paznicii nu vor fi obraznici, nu mă vor agresa şi îmi vor permite, în mărinimia lor, ceea ce … îmi permite legea! Nu a înţeles că, nu pentru mine, ar fi cazul să se apuce de educaţia paznicilor din subordine. Iată ce am găsit în realitatea pe care tov. dereftor Mudura nu o vede din birou.

De la primul pas, din nou a trebuit să îmi pierd câteva minute bune, ca să-i explic tov. paznic că:

1. Complexul comercial, în totatlitatea lui, prin faptul că permite accesul oricui, neîngrădit, nu este un spaţiu privat, unde să se facă aplicarea legilor chefului proprietarului!

2. În consecinţă, ce am voie să văd, am voie şi să fotografiez sau filmez!

3. În lipsa gardurilor pe care nu le-am sărit, în lipsa afişelor care să interzică fotografierea sau filmarea, demersurile sale de super-extra-trăznet de nesimţit care vine să mă apostrofeze pentru că fotografiez, este încadrabil la abuz în serviciul de „pază şi ordine”!, pe care îl prestează, precum şi la agresiune prin împiedicarea de a acţiona liber, conform drepturilor democratice pe care le am, mult stimate tov. paznic şi mult stimate tov. dereftor.

4. Am participat la o manifestare publică, organizată în parteneriat cu marketingul complexului comercial, la care o mulţime de persoane fotografiau şi filmau, fără să vină vreun tov. paznic să-şi exprime nemulţumirea. E-adevărat că aceia nu fotografiau … amestecul nesimţit al paznicilor în toate activităţile ce se desfăşurau! Vorba unui milţian îmbrăcat în uniformă de poliţist român: „Nu mă fotografia că poate tocmai mă scobesc în nas„!!!

Conform imaginilor de mai jos … mă fac şi eu paznic! Ce simplu este!

Trebuie doar să îţi bagi nasul cu nesimţire peste tot, să ciordeşti din ouăle de ciocolată puse în iarbă pentru copii (asta mi-a fost jenă să fotografiez!), să te sui pe clădire ca să faci poze pentru jinarsul pe care ţi-l dă Icsulescu, să dai indicaţii pe-acolo unde nici nu ar trebui să fii,

Prima imagine e cu coteţul pazincilor. Că strică tot aspectul complexului comercial, contează?

Au fost peste tot, încurcând desfăşurarea lucrurilor. Doar când ar fi trebuit să oprească bulucul ciurubicii în lanul cu ouă de ciocolată … au lipsit puţin!

După uniformă, e clar: el e hăl mai tare din parcare şi din jurul ei!

Paznicii aceştia urmează un curs de şcolarizare, dau un examen şi primesc un atestat. În afară de „fă şi tu ceva pe-acolo timp de opt ore„, nu-i învaţă nimeni nimic? Despre legi, ale ţării şi ale bunului simţ ori ale comportamentului civilizat, … ciu-ciu?!

Am pomenit mai sus un cuvânt aiurea: „poliţie”. Nu ştiţi ce-i aia? Vă spun eu: este instituţia unde te duci, întrebi pe simpaticul fără nume de la ghişeu şi îţi spune că „răspunsul la sesizarea nr. 332 din 28 februarie, v-a fost expediat prin poştă, ieri (notă: 24 martie)!”. Da’, să nu faceţi cumva tâmpenia să-l credeţi! Azi e 29 martie şi poştăşiţa nu a adus nimic! Nu mă mai mir. Cu vreo zece ani în urmă, au încercat să mă convingă că un plic cu răspunsul lor, ante-datat ca să iasă numărătoarea zilelor, a fost pus la poştă cu două săptămâni înainte de data de pe ştampila de expediere! Nu i-am crezut, nici atunci, nici acum. Poate că ar fi mai corect ca uniforma poliţiştilor să semene cu cea de la AGVPS!

Notă: acest material nu este o plângere!

Update: Deşi am frecat de trei ori pe zi cutia poştală, abia astăzi am găsit un aviz pentru scrisoarea recomandată de la Poliţie. Poştăşiţa spune că ar fi pus un prim aviz, cu câteva zile în urmă! Aşa o fi!? Important e că, astăzi, am ridicat de la Poştă răspunsul Poliţiei la sesizarea mea:

Acum, e clar! Ce? Nimic! Având în vedere discuţiile de duminică!

Plus că, sesizarea mea a ajuns la poliţistul care ştie să scrie. Dacă ar fi ştiut să citească, ar fi aflat că eu sesizasem şi că am fost agresat fizic şi că mi s-a deteriorat aparatul cde fotografiat!

Domnule Condamnat al Poliţiei,

mai daţi sesizarea mea încă unui poliţist! Poate reuşeşte să o citească în întregime. Mai aştept o lună! Sau, să rog un judecător să rezolve problema?! Că şi ăla-i plătit tot de mine, ca şi poliţiştii!

