România uimitoare şi … canină!

Posted on 27 Aprilie 2010

12


Nu de câini reali, ca Ulise, este vorba. Şi cer public scuze câinilor – animale minunate! – pentru asemănarea comportamentelor aşa-zişilor „oameni”, cu cel al câinilor. Câinii adevăraţi latră, muşcă, cu un anumit rost. Logic în logica lor. Animalele botezate latră, muşcă, fără rost ori logică!

Am făcut imprudenţa să merg la Billa, din nou. Deşi ştiu că pe-acolo mişună movulii cu apucături de haită. Nimic comun cu democraţia, în care pretindem că trăim. Nimic comun cu ordinea, pe care pretind ei că ar apăra-o! Să vă povestesc:

Am intrat la Billa, trecând cumva, fofilându-mă ca şi ceilalţi clienţi, pe lângă sudorul care îmi agresa ochii cu sudura electrică, plămânii cu mirosul cartonului care s-a aprins de la zgură, … Am ajuns la dulăpioarele cu bagaje. Mai încolo, era indicatorul cu „fotografiatul interzis”. Ce are de ascuns un magazin cinstit ca să nu permită fotografierea? Nu ştiu! Poate, nu vor să se vadă ceva din şmecheriile ce le fac?! Dar, asta este treaba lor. Nu este permis fotografiatul, nu fotografiez! Dulăpioarele sunt în afara magazinului, în holul de la intrare. Ca şi sudorul. Am fotografiat dulăpiorul defect, în care erau nişte carduri! Chestie haioasă, să ai – ca bagaje – doar nişte carduri!


Un movuliu a venit să mă ia la rost. I-am cerut să-şi vadă de treabă şi să se depărteze de mine pentru că mă incomodează. După normele democraţiei, demersul lui s-ar încadra la … agresiune., Eu îmi văd de treabă şi el vine să mă ameninţe că „îi fac greutăţi”! Imediat, i-a sărit în ajutor  un coleg de haită, care mi-a adresat vorbe … nepotrivite, m-a ameninţat referitor la pleata mea, m-a îmbrâncit, … Tot tacâmul pe care îl ştiu deja de la o altă haită, cea de la Nera Mureşan. I-am dat cartea de vizită ca să poată întocmi o reclamaţie, dacă crede că aş fi făcut ceva ilegal. A refuzat-o, încercând să-mi ia sau,măcar, să-mi strice aparatul de fotografiat! „L-am ameninţat că dacă nu-şi vede de treabă îi pot face rău pentru agresiunea sa” – cel puţin aşa susţine o vânzătoare, martoră la eveniment, avocat de ocazie. Deci, îmbrânceala movuliului, şi vorbele nepoliticoase, erau ceva normal. A spune că chem poliţia, dacă nu mă lasă în pace – este o ameninţare?!

Am sunat la 112. Echipajul a venit destul de repede. Degeaba a explicat poliţistul movuliilor că, datorită poziţiei indicatorului de interdicţie, eu nu am încălcat nici o regulă! A venit şefa magazinului care ne-a explicat că … magazinul ţine până nu ştiu unde şi … Poliţişti vor lua măsurile care cred ei că trebuie luate. Mă tem că nu voi afla care sunt acestea, pentru că suntem într-un stat pretins democrat şi acţiunile Poliţiei sunt secrete.

M-a deranjat poziţia unui coleg din mass-media, care mi-a reproşat că … nu mă gândesc că bietul movuliu are patru copii. Bun! şi, care este legătura? Eu am plete şi el mă ameninţă că mă tunde „cu ţeava„! Eu nu m-am legat de copii lui. El, cum îşi permite să mă ameninţe, în public, în gura mare, cu propuneri … indecente?!

Nici pentru vânzătoarea – avocat impertinent, nici pentru şefa magazinului, nici pentru movulii, nu contează că, dacă eu, Clientul, nu intru în magazin, ei rămân fără obectul muncii!? Este exact ce le spuneam, în anii trecuţi, celor de la RATL: Şeful vostru este Călătorul, cel care vă dă bani ca să-l căruţaţi! Dacă nu-l respectaţi, veţi ajunge … unde au ajuns astăzi! Mulţi, dintre cei care spuneau atunci că vorbesc „prostii”, acum îmi dau dreptate!

Am o nelămurire: dacă eram cu camera de fimare, pe care ar fi fost ecusonul vreunei televiziuni, s-ar fi purtat la fel? Am mai pus această întrebare: drepturile cetăţeneşti diferă dacă eşti un simplu cetăţean sau reprezentant al unui organ mass-media?

Dar, îmi amintesc că la inaugurarea magazinului Billa:


Acum, sunt dezorientat şi nu ştiu ce să fac: am o imagine de la alt supremarket (super, tot prin agresarea clienţilor!).

Ce să fac? Pot să o public? Nu vreau să fiu nevoit … să mai „ameninţ” pe cineva. Movuliu la minte!

Recunosc că nu am cerut nimănui permisiunea să fotografiez strada. Nu ştiu dacă cel în uniformă este om de ordine sau doar … chiuleşte puţin?!

Habar n-am dacă interdicţia de a fotografia în magazin se întinde până … peste drum!

Think Outside the Box si Tusnad te invita la concurs.

