Vaca automată

Posted on 3 Mai 2010

6


Zilele acestea, a mai sosit un circ la Turda. Cu animalele aferente. Tot despre un fel de animal vreau să vă povestesc: o vacă automată! La colţul Kauflandului turdean, s-a aciuat o vacă. Dă lapte apreciat, de cei care l-au gustat, ca „foarte bun” şi ieftin, totodată. Lapte proaspăt de la ferma fraţilor Crişan de la Boian.

Fraţii Crişan au investit într-o fermă dotată conform standardelor europene. „Sala de muls este o adevărată farmacie” – îmi spune, cu legitimă mândrie, cel care instruieşte publicul cumpărător. Pentru că, încă nu avem obişnuinţa de a lucra cu automatele.

Mai întâi, bagi fisa în aparatul din dreapta şi „ceri” o butelie din raft (o „sticlă de PET”, de un litru). Apoi, te muţi la dulapul din stânga, introduci bancnote şi monede în fantele din mijloc – şi vei primi şi rest dacă e mai mult! –, apoi, pui butelcuţa la „ţâţă” şi îţi va curge în ea exact un litru. Sau o jumătate, dacă ai comandat doar atât. Că-i taaaaare dăşteaptă vaca lu’ Crişan din Boian!

L-am gustat: este delicios! Datorită modului igienic în care a fost muls, păstrat la temperatură, permanent verificată, de 2 – 4 grade C, poate fi băut fără probleme. Nu de mine, pentru că laptele are în jur de 4 % grăsime şi medicul meu nu-mi permite să mă bucur în voie.

Jovialul Crişan care instruieşte clienţii, spune că afacerea merge bine şi că „cea mai bună reclamă ne-o facem prin calitatea laptelui pe care îl aducem turdenilor„! Zâmbetul de satisfacţie, tipic omului bucuros că face o treabă bună, care nu-i dispare nici o clipă de pe faţă, îi susţine afirmaţia.

Printre clienţi, am întâlnit un flăcău care, a recunoscut că îi place foarte mult acest lapte, dar, nu a acceptat că ar fi un „papă lapte”! A acceptat, în schimb să-l pozez cum „mulge” vaca în formă de dulap!

Când drumurile mă vor purta prin zonă, mă voi opri şi la Boian. Atunci, am să vă povestesc cam pe unde paşte „vaca automată” de dă aşa lapte bun!

N.B.: o primă tentativă de acest gen văzusem la Câmpia Turzii. Din păcate, acolo, nu stătea nimeni să te instruiască, iar, buteliile erau „la liber” şi… au dispărut. Şi ele, apoi, şi vaca automată!

