Limited / Unlimited

Posted on 4 Mai 2010

8


„Cu răspundere limitată” este categoria în care se încadrează majoritatea firmelor de la noi sau de aiurea. Limitarea de la noi, din păcate, se referă şi la respectarea legilor, normelor, … mulţi chinuindu-se să inventeze legi şi norme proprii, în loc să le respecte pe cele legale, normale, …

În tentativa lor de a obişnui populaţia cu utilizarea cardurilor, băncile au încheiat convenţii cu magazinele. POS-urile sunt disponibile în tot mai multe magazine. Avantajul clientului este că nu i se percepe nici un comision pentru plata efectuată cu cardul. Plus că nu auzi jalnica jelanie a caseriţei „da’, n-aveţi bani mărunţi„! Dar … Aşa cum ne pricepem noi cel mai bine, musai să stâlcim o treabă bună, ca să dovedim că, ceea ce este valabil în lume, nu are aplicabilitate ŞI în România.

V-am prezentat deja imaginea cu anunţul care, „respectuos”, ne anunţă un mic abuzel. Astăzi, am făcut o mică anchetă în oraş, prin zona centrală a „municipiului european” cu abuzuri balcanice:

– la Ada 1 şi Ada 2, tronează acelaşi afiş; la Ada 2 de pe Libertăţii (!) o to’a’şă simpatică (nu vă spun numele pentru că … nu este la modă ecusonul cu numele!) m-a minţit că „banca ne impune această limită„;

– la Marele alb, am cumpărat de 9 lei, fără nici o problemă; am întrebat şi mi s-a răspuns: „am încasat şi 3 lei; nu există nici o limită minimă„!

– la Ovirex, aproape de Poliţie, nu este nici un anunţ, dar, o altă to’a’şă simpatică (nu vă spun numele pentru că … nu este la modă ecusonul cu numele!) m-a minţit că „nu se poate plăti mai puţin de 10 lei„!

– la Nisan, tot pe-aproape de Poliţie, am plătit suma de 2,79 lei, fără să văd nici o reacţie la micimea sumei! şi aici mi s-a spus că nu există nici o limită minimă;

Deci, la bănci să fie problema? Nici vorbă! Am întrebat la trei bănci şi am primit acelaşi răspuns: „nu există o astfel de clauză în contractele pe care le încheiem cu magazinele pentru utilizarea POS-urilor„!

Concluzie: limitarea sumei ce se încasează prin POS este doar un mic abuz al comercianţilor, pe care îl justifică printr-o mare minciună!

Se poate plăti orice sumă, oricât de mică, dacă obţii, mai întâi, … cheful comerciantului!, care, din „respect” faţă de cel care îl ţine în viaţă, Clientul, îi face şicane!

Mult stimaţi toa’r’şi inspectori comerciali, treziţi-vă, ieşiţi din papucii letargici şi constataţi ilegalităţile. Aplicaţi amenzi, dacă e cazul, reparând neregulile şi aducând bani la buget. Că tot vă plângeţi de salarii mici pentru marea (in)activitate!

Cum nu ştiţi ce e aia un inspector comercial? Vă spun eu: este un şmecher simpatic, care nu roşeşte explicându-ţi că „tara se scade la primirea mărfii de către comercianţi”, dar, „nu se scade când este vorba de cumpărător”! Pentru că comisioanele (de fapt, mita!) nu o încasează de la cumpărător, ci, probabil, de la comerciant! Noi, cumpărătorii, doar îl plătim … să ne apere! Ca un fel de lup pus de pază la stână!

Update: Problema de mai sus face obiectul reclamaţiei înregistrată la APC Turda sub nr. 90 din 5 mai 2010. Vă voi comunica răspunsul pe care îl voi primi!

