Iese RATL, intră STPA

Posted on 6 Mai 2010

15


Curios să aflu ce este real din puzderia de zvonuri care se vehiculează în, cu şi pe lângă autobuzele RATL-ului, am sunat la STP Alba Iulia pentru a cere ceva lămuriri. Nu am să vă spun despre amabilitatea persoanei care mi-a răspuns şi mi-a făcut imediat legătura cu directorul Stelian Nicola. Sunt lucruri normale într-o ţară civilizată. Iar, România este o ţară civilizată, pe ici, pe colo, uneori.

Pentru că, nici  eu nu aveam (tehnic, vorbind) tot ce trebuie la mine când am discutat cu directorul Stelian Nicola de la STP Alba Iulia şi nici domnia sa nu avea timp de taclale, am convenit să schimbăm două mesaje pe e-mail: eu cu întrebări, Domnia sa cu răspunsuri.

1. Ce trebuie să ştie cetăţenii turdeni?

Cetăţenii din Turda trebuie să ştie că STP Alba Iulia este unul din primii 3 operatori de transport public local din România în ceea ce priveşte calitatea serviciilor prestate. Acest lucru urmează să-l dovedim în Turda, iar în cazul în care acest lucru nu se verifică cetăţenii trebuie să ne atragă imediat atenţia.

2. De ce trebuie să se teamă călătorii turdeni?

Serviciul public prestat de noi este orientat către cetăţean. Cetăţenii din Turda nu trebuie să se teamă de STP. Tot ceea ce întreprindem facem cu bună credinţă.

3. Ce aduceţi mai nou, mai bun în transportul local din Turda?

Bunul simţ în serviciile publice. De asemenea, vom aduce autobuze moderne, o parte au zero ani vechime, podea integral coborâtă, sistem de îngenunchiere la bordură, rampă acces persoane cu dizabilităţi locomotorii, camere de luat vederi la uşile II şi III. La acestea se vor adăuga peste 9 luni automate vânzare bilete în staţii, panouri de afişaj a timpilor de sosire în staţii a autobuzelor, panouri în mijlocul de transport de afişare dinamică a numelui staţiei care urmează, sistem GPS pe toate mijloacele de transport şi sistem de management şi monitorizare a întregului parc de autovehicule. Pe perioada derulării contractului vom introduce sistemul de ticheting electronic.

4. Cum veţi colabora cu ALIS şi cu maxitaxi?

Conform contractului încheiat avem exclusivitate pe traseele din teritoriul administrativ al municipiului Turda. Acest lucru este în interesul cetăţeanului pentru a fi un singur tip de bilet, un singur tip de abonamente iar cetăţeanul să aibe libertate de mişcare indiferent de culoarea autobuzului care soseşte în staţie. Din acest motiv, serviciile publice sunt încadrate prin lege în categoria monopolurilor. Concurenţa în acest domeniu apare numai cu ocazia licitaţiilor de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii serviciului. În ceea ce îi priveşte pe cei la care aţi făcut referire, dacă îndeplinesc condiţiile impuse de STP (să fie amabil la modul sincer cu călătorul) îi putem angaja.
STP se află în Turda cu intenţia declarată de a presta într-un viitor cât mai apropiat acest serviciu public pe întreg teritoriul Comunităţii Urbane Arieş. Acest lucru va fi posibil dacă cetăţenii din municipiul Turda sunt mulţumiţi de serviciile prestate de către noi şi numai dacă în Câmpia Turzii şi în celelalte localităţi componente CUA vom fi doriţi.

5. Când vă vedem autobuzele pe străzile Turzii?

Începând cu data de 08.05.2010

Mesajul directorului de la STP Alba Iulia are şi un bonus: La adresa de mai jos aveţi un scurt film de prezentare al STP. Dacă îl doriţi la o calitate mai bună, îl puteţi avea pe data de 08.05.2010, la sediul RATL Turda.
http://dl.transfer.ro/STP-transfer_ro-30apr-ceb661a27.avi

Eu adaug alte ecouri: http://www.ziarulunirea.ro, http://www.ecomagazin.ro, http://www.citynews.ro, http://www.informatiadealba.ro, http://www.apulum.ro

Evident că am trimis un mesaj de mulţumire: Vă mulţumesc pentru rapiditatea cu care aţi răspuns solicitării mele. Mă bucur să îmi confirmaţi lucruri despre care eram deja informat şi aştept să le văd transpuse în practică. Vă asigur de toată consideraţia mea şi rămân al dumneavoastră, deopotrivă, admirator, dar, şi permanent critic sever, dar, obiectiv!

Mă veţi întreba: ce mă face să am încredere în vorbele unuia pe care nu-l cunosc? Simplu: Pe Moţul Horea îl chema Nicola Ursu. Pe director îl cheamă Nicola Stelian. Mie-mi ajunge acest argument!

Credit foto: Portret – Stelian Nicola, STP Alba Iulia, 3 imagini cu autobuze – Iulian Brok, Informatia de Alba

Update: 8 mai orele 7,30: am văzut şi călătorit cu primul autobuz STP . Astăzi a fost gratuit!


Să nu uit: Salutări din Dumbrava Sibului!


