Azi în Alba, mâine în toată Turda

Posted on 8 Mai 2010

19


După ce am aflat de la directorul STP Alba Iulia care le sunt intenţiile, m-am gândit că teoria este frumoasă întotdeauna. Dar, cum stăm cu practica (aia care ne omoară!). Pentru aceasta, am coborât, din maşina ce mă aducea de la Sibiu, în oraşul Unirii. Am căutat o staţie de autobuz şi … răspunsul la întrebarea:

Ce înseamnă serviciul de transport public local, asigurat de STP Alba Iulia

01. Am găsit orarul, corespunzător linilor ce trec prin respectiva staţie, afişat foarte vizibil pe stâlpul cu indicatorul de staţie.

02. Staţia îmi oferea protecţie faţă de Soare sau ploaie şi chiar şi o bancă pentru câţiva călători mai osteniţi.

03. Automatul de distribuit bilete mă aştepta.

Ca să nu lungesc prea mult postarea, numerele corespund imaginilor pe care le găsiţi în acest album. Astfel, dacă vreţi să vedeţi ilustrarea propoziţiei, aveţi şi imaginea la o rezoluţie convenabilă.
04. Panoul cu fel şi fel de informaţii de care aveam nevoie eu, cel picat ca musafir în oraş, mă aştepta şi el.

05. Am găsit explicaţiile referitoare la tarife.

06. Pe automat am găsit tot ce trebuie să ştiu ca să-mi cumpăr bilet fără probleme.

07. Pe automat, am găsit indicaţiile privind modul în care să introduc banii şi să „spun” câte bilete vreau.

09. Mi-am luat biletul.

10. Şi pe bilet aveam informaţii.

11. Îl locaşul corespunzător am primit restul exact.

12. A sosit autobuzul.

13. Am validat biletul.

14. Călătoria fără bilet validat costă foarte mult: între 60 şi 120 de lei.

15. Tabelele din autobuz mă informează pas cu pas.

16. Cu numele staţiei.

17. În timp real.

18. Staţiile sunt toate la fel, dotate cu: orar, automat de bilete, băncuţa, confort, eleganţă, …

19. … plus tabela ce mă informează despre autobuzele ce urmează să sosească în staţie.

20. Numărul autobuzului …

21. … îl afli şi de pe tabela din staţie.

22. Staţiile se recunosc de la distanţă datorită culorii aleasă.

23. Gheretele femeilor care vindeau bilete au rămas ca obiect de decor.

24. Şi ei au maxi-taxi.

25. După o ultimă privire aruncată spre un autobuz STP la Alba Iulia …

26. … am venit la Turda, ca să văd un autobuz STP.

Dar, ca să nu cred că totul este perfect în parohia STP-ului, trebuia să găsesc şi un purtător de bâtă cu care vajnicul democrat să dea în baltă:

Fotografiind un autobuz, care sosea într-o staţie, am observat ceva mişcare. Un fel de răţoială gestuală a şoferului la vederea aparatului de fotografiat. Când m-am îndreptat spre autobuz ca să discut cu mimul, … a închis uşa şi a plecat din staţie. Deci, nu vă pot spune dacă mă lăuda că fac poze sau mă beştelea pentru că … fac poze. Şi, încă, fără ultra-trăznet de democratica lui aprobare!

