Şase, la ţepe cu mobilu’

Posted on 5 Iunie 2010

7


Am mai scris despre ţepe. Chiar şi despre cele „furnizate” prin telefonul mobil. Vă reamintesc:

Pentru cei care cred că cele postate în:
https://zamfirpop.wordpress.com/2009/03/28/atentie-numere-telefon-ce-incep-cu-39
ar fi chestii care se întâmplă altora, de pe alte meleaguri, le recomand să citească (cu foarte mare atenţie):
http://www.bihoreanul.ro/saptamanal/tepe-de-criza-4109233
şi să fie atenţi la noroc … când dă peste ei!

Atenţie la numerele de telefon care încep cu +39. Riscaţi să plătiţi mii de euro la factura telefonică!
Conform ziarului Gardianul: www.gardianul.ro, Marija Kusity, preşedintele Forumului împotriva înşelătoriilor bancare, a comunicat, la Belgrad, pe 5 februarie, împreună cu Raiffeisen Bank, că au apărut, la nivel european, noi forme de înşelătorii informatice, care utilizează reţelele GSM.

ATENŢIE:
1. Dacă primeşti un mesaj care îţi solicită să apelezi numărul “06 07 74 52 41“, în nici un caz să nu apelezi acest număr, pentru că factura îţi va creşte enorm.

De ce vă reamintesc toate acestea? Pentru că …

„moda” ţepelor prin telefonul mobil nu a trecut!

Acum ceva timp, sâmbătă dupămasă, a sunat mobilul meu de pe Vodafone. Mă uit la numărul apelant: 0768 468 963, deci, vine din Cosmote!

Se prezintă a fi din centrala Vodafone (sic!) şi mă informează că, întrucât nu am plătit factura de luna trecută, sunt nevoiţi să-mi resticţioneze telefonul pe 30 de zile!

Când le-am atras atenţia că ei sunt în eroare, pentru că numărul lor este din altă reţea, … au închis imediat! Evident că telefonul meu nu este resticţionat nici în acest moment, în care public postul acesta, aşa cum nu va fi restricţionat nici în viitor, pentru că … la mine „moda” este să-mi plătesc datoriile!

Dacă nu le-aş fi tăiat macaroana, probabil, aş fi aflat că sunt oameni mărinimoşi şi, dacă le dau codurile de pe cartele de vreo câteva zeci de euro, scap! Nu am vrut să scap, din mai multe motive (în afară de faptul, fără importanţă!, că nu am restanţe la nici o factură! mai mult: am de recuperat de la ei nişte sume rămase în urma închiderii unor abonamente!):

– firmele de telefonie mobilă nu utilizează numere de telefon din reţelele concurente!

– acest gen de atenţionări se fac cu câteva zile înainte, tocmai pentru a-ţi da şansa rezolvării problemei!

– birourile acestor firme respectă … week-end-ul!

Din motivele menţionate anterior, nu am acceptat să joc roul de „botanist” (adică, nu am pus botu’ la cacialmaua lor!).

Deci, atenţie la cine vă sună şi la ofertele „mărinimoase”! Mai bine să pierzi o ofertă reală, decât să te bucuri de una falsă!

Cu ani în urmă am dejucat prima cacealma de acest gen Atunci, nu numai că am salvat o vecină de la plata a 40 de euro, am luat legătura cu firma de telefonie mobilă şi cu Poliţia. Din ambele părţi am primit acelaşi răspuns: nu avem ce să facem! şi acelaşi sfat: protejaţivă-vă singur!

Ceea ce vă doresc şi eu!

