STP Turda mişcă

Posted on 27 Iunie 2010

2


Schimbarea operatorului de transport local de călători a adus şi bune şi mai puţin bune, ca orice schimbare. Pe teren, am întâlnit şi semne ale dorinţei de aliniere la conduita cerută de anul 2010, dar, din păcate, şi metehne vechi. Scuturarea de acestea din urmă este grea. Dar, discuţia telefonică avut cu directorul Mostecky mă face să sper. În mult mai bine!

Orarele de circulaţie

Au mai apărut, pe ici, pe colo, mai cu vechile greşeli, mai cu noile modificări, … Mai e mult până să le găseşti pe orice stâlp de staţie!

De curând, am fotografiat nişe orare scrise şi puse aiurea pe una dintre gheretele de vânzare a biletelor. Surpriza a fost că, după numai vreo trei zile, pe aceeaşi gheretă, afişele cu orarele erau corectate, atât ca text, cât şi ca poziţionare, exact în sensul în care atrăsesem atenţia femeii dinăuntru! Aşa cum am spus mereu: nu mă interesează, neapărat, pedepsirea celor care greşesc, cât, corectarea greşelii respective!

Mie mi s-au promis aceste orare – urmare a ofertei mele de publicare pe bloguri -, dar … le mai aştept!

Control

Pentru înmuierea şocului restângerii şi, mai ales, a selectării personalului rămas de la RATL, o parte dintre foştii salariaţi s-au trezit pe alte posturi. Am întâlnit mecanici, aruncaţi pe post de controlori. Bieţii de ei, ştiu că „trăbă bani”! Şi, atât. Mă tem că, ca şi „security”-ştii, habar n-au de legi. Până este par … problemele se rezolvă româneşte! Unul m-a agresat, verbal şi fizic, pe motiv că: „Tu, pe mine nu mă fotografiezi!”. Nederanjat de faptul că el era într-o misiune, iar eu fotografiam în spaţiul public.

Gheretă

Prezenţa, în fiecare staţie, a unei gherete de unde să procure călătorul biletul, rămâne un deziderat. Mă tem că abia la apariţia automatelor de bilete se va realiza. Nu poţi pretinde călătorului să deţină, neapărat, bilet de călătorie, atâta timp cât pentru director vânzarea biletelor „nu este o prioritate”. Pentru călător, de ce ar fi? … Observ că, aproape în fiecare autobuz, există un controlor-însoţitor. De ce nu are bilete la dispoziţie pentru a ajuta pe cei care nu şi l-au procurat? Chiar cu preţ majorat, ca să priceapă mai uşor călătorul că e musai să ai biletul procurat de dinainte!

Am convenit cu directorul Mostecky o viitoare întâlnire, în care vom discuta cele prezentate mai sus şi, sper, voi afla şi despre proiectele de îmbunătăţire a activităţii STP Turda. Ştergând tot mai mult tarele rămase de la RATL Turda, STP mişcă!

