Pentru bătrâni şi copii

Posted on 28 iunie 2010

0


Pentru ieri, îmi programasem să răspund invitaţiei Părintelui Sas la manifestările ocazionate de împlinirea a 20 de ani de la constituirea Parohiei Ortodoxe Oprişani II şia 10 ani de la târnosirea Bisericii parohiale. Dar … a trebuit să răspund unei alte obligaţii, mai puţin plăcute: înmormântarea unei rude a unui fost coleg de şcoală, generală şi liceu. Am prezentat Părintelui Sas scuzele de rigoare şi am aflat câte ceva din ce nu am văzut ieri.

Prima atestare a localitatii Cristis (azi Oprisani) dateaza din anul 1288, cand ea este pomenita intr-un document ca „Villa Cruciferorum de Torda”. Asezata pe o campie in imediata vecinatate a anticei Potaissa, pe malul drept al Ariesului, Oprisani este deci una dintre vechile asezari transilvanene. In Evul Mediu numele asezarii – al Campiei Cristisului – a primit si o dimensiune istorica, aici fiind asasinat cel dintai unificator de tara, Mihai Viteazul, asa cum o arata monumentul memorial amplasat pe unul din dealurile ce strajuie Oprisanii. – scrie în primele rânduri din pliantul editat de Parohie cu acest prilej.

De fapt, pe lângă cele două aniversări, Parohia păstorită de Părintele Vasile Ştiopei, neobosit şi sârguitor, deopotrivă cu turma şi cu acareturile, a mai avut două motive de bucurie şi mândrie: s-a pus piatra de temelie la un nou corp de clădire care să mărească capacitatea Adăpostului pentru bătrâni şi s-au decernat distincţii din partea Mitropolitului Bartolomeu către doi merituoşi mireni care au contribuit la acţiunile bisericii, prin mâna PS Vasile Someşanul, episcop-vicar al Arhiepiscopiei Vadului, Feleacului şi Clujului.

Dar, iată ce mi-a povestit Părintele Sas despre cele petrecute până ieri:

… şi despre altele care urmează:

Puteţi găsi şi alte detalii de la evenimentele la care eu nu am ajuns, în relatările colegilor din mass media locală.

Zece ani de la târnosirea Bisericii „Învierea Domnului”

Soporan şi Bica – decoraţi cu Crucea Transilvană

Cu bucurie am constatat că Părintele „stă rău cu socotelile”: l-aţi auzit cum au adunat 40 de locuri existente cu alte 20 viitoare şi … le vor ieşi un total de 73! Un loc însemnând un destin de bătrân care nu mai e singur şi amărât! La cât mai multe „greşeli” de-astea, Părinte!

Pe biroul Părintelui Sas, am văzut, lângă o Icoană, o altă „icoană a unui ingeraş” … Mihai Sas!

Posted in: 28 - religie