Starea murelor

Posted on 4 Iulie 2010

12


Astăzi, am stabilit că este duminică şi, deşi am multe lucrări care aşteaptă pe tapet, am dăruit-o naturii, aerului curat, ierbii, murelor şi, implicit, Prietenului Ulise!

Care este stadiul de coacere al murelor – a fost tema cercetării de pe teren. Concret, am ieşit din oraş pe str. Cocoşului (colţ cu Turturelelor!), am luat-o spre Sânduleşti, am deviat spre valea Sândului şi am trecut pe sub autostrada A3 (ce pompos: Autostrada A3 are … 42 de km!). Primele zone cu mure, m-au liniştit: cresc şi, nu peste mult timp, se vor coace.

Am mai trecut un deal şi am ajuns la lacul Sânduleşti, lac de baraj natural sau artificial (temă de casă!). Perimetrul lacului este marcat cu PROPRIETATE PRIVATĂ. Nu m-ar fi interesat (oricum, nu aveam nici o intenţie, nici de plajă ori baie, nici de pescuit). Dar … unul mai crăcănat de inteligent mi-a atras atenţia că „m-aş afla în alt loc şi în alt moment faţă de unde ar trebui să fiu„! Motiv să mă interesez cum este „proprietate privată” acest lac?

Apoi, am deviat din nou de la traseele obişnuite spre a ajunge la muriştea de unde am cules foarte multe kilograme de mure în vara trecută. În burtică, în borcănaşe şi în cutii de plastic cu capac. Am stat ascunşi vreun sfert de oră sub nişte crengi, pentru că sau scuturat nişte nori mai obraznici.

Coborând pe Valea Pordeiului, am trecut iar pe sub autostradă şi pe lângă groapa de gunoaie (de fapt, un deal!) a urbei, am intrat în oraş şi …

Cu o altă escală, pe treptele Poştei (din motive de wireless!), în cele din urmă, tot acasă am ajuns!

O selecţie din imaginile care au trecut prin faţa obiectivului aparatului de filmat şi au impresionat … cardul de memorie, găsiţi în albumul

După mure!

Să nu uităm că azi a fost ziua  Unchiului Sam! La Mulţi Ani, America! Oriunde ai fi!

