Singur pe autostradă

Posted on 12 Iulie 2010

12


Ce mai face autostrada noastră năzdrăvană? Cu vreo două luni în urmă, purtătorul de cuvânt al constructorilor îmi spunea, tranşant:Dacă primim bani e gata, dacă nu primim bani nu e gata„! Îl întrebasem dacă tronsonul Turda – Câmpia Turzii va fi gata anul acesta. Care este stadiul lucrărilor,am verificat pe teren, l-am aflat bătând cei zece kilometri, cu pasul şi cu „săpuniera” în mână.

Mai întâi, o scurtă recapitulare. Adică, câteva dintre referirile mele din trecut, la această măreaţă realizare a guvernelor ce s-au succedat, se succed şi se vor succeda, timp de vreo două decenii:

Raport de hălăduială, Ştiaţi că …, Duel pe autostradă, Năzdrăvana, Prima plimbare, Autostrada LUBOC, Întoarcere pe autostradă şi multe altele, în care apar doar menţiuni.

Iată ce am văzut, între podul de la Bogata şi intrarea în Luna: 123 de paşi pe Autostrada Turda – Câmpia Turzii.

Pe tot traseul, călătorii vor putea vedea, ca o emblemă, imaginea Chelor Turzii! Alte comentarii? După inaugurare!

Nu m-a însoţit Ulise în această aventură pentru că prevăzusem şi ceva probleme. Au apărut abia spre final. Pentru că, iar, am fost nevoit să explic unui paznic faptul că am dreptul să fotografiez modul în care mi se cheltuiesc banii, după vreo jumătate de oră, am fost ajuns din urmă de … un individ cu un 4×4. Tocmai discutasem cu un inginer, ceva şef important, după deferenţa cu care era tratat de cei din jur. Individul, s-a potolit, brusc, după ce a fost informat că discutasem cu inginerul. Nu a zis nimic despre fotografiere, dar, m-a somat să părăsesc aliniamentul autostrăzii pentru că … nu am echipament de protecţie şi nu am fost instruit pe linie de protecţia muncii. În fond, nici Al Capone nu a fost judecat pentru crime, ci, pentru evaziune fiscală!

N.B.: Oare, acest tronson, cu impresionanta lungime de peste zece km şi care nu are nici un viaduct, tunel ori alte probleme de construcţie!, va fi inaugurat la 1 Decembrie 2010 sau … 2011? Când avem alegeri?

Update: am reuşit să uploadez şi cele două filmuleţe realizate în vâjâiala mea pe autostradă:

turci şi compactor

