Dans pe două scene

Posted on 16 Iulie 2010

8


Zilele trecute m-am nimerit, la Câmpia Turzii, când la Casa de cultură „Ionel Floaşiu” şi la Sala sporturilor „Ioan Stanatiev” din Câmpia Turzii,  se desfăşurau repetiţii paralele: într-o parte, Ansamblul de dansuri şi cântece ţigăneşti „Unirea Rromilor” din Câmpia Turzii, iar, dincolo, Ansamblul de majorete „Angels”.

Unirea Rromilor

Când am intrat în clădire, am fost învăluit de trepidaţiile specifice muzicii ţigăneşti autentice. Nu mai puteam ieşi. Trebuia să şi văd tumultul dansului. Ce am văzut, aveţi surprinse pe filmuleţ.

filmuleţ

Detaliile „teoretice” mi le-a oferit Gheorghe Lacău, preşedintele Organizaţiei Rromilor din municipiu. „Este vorba de ansamblul nostru, în care sunt antrenaţi vreo douăzeci de tineri din etnia noastră, fondat de Gligor Dondoczi şi instruit de Neluţu Râza. Ne pregătim pentru a participa la un festival într-o localitate din Bistriţa-Năsăud, la 26 iulie. Apoi, în 31, vom avea „nunta anului„!”.

Probabil că va trebui „să ţin aproape”, ca să vă pot aduce şi alte informaţii de la evenimentele viitoare menţionate.

Majoretele „Angels”

Sub îndrumarea instructoarei Crina Iepure, fetele dansau în faţa oglinzii. Mi-a plăcut felul în care se comparau cu imaginea virtuală şi îşi corectau singure mişcările, lăsându-mi libertatea să vorbesc în tihnă cu cea care le priveau cu încântare de … mamă.

Ansamblul s-a constituit în 2006, la iniţiativa Anei Sevan, iar, când îndatoririle de director nu i-au mai lăsat timpul necesar, a apărut Crina Iepure şi a preluat activitatea. În cei patru ani de activitate a ansamblului, peste treizeci de fete şi-au perfecţionat abilităţile de dansatoare, de sincronizare a mişcărilor cu muzica şi cu colegele. „În plus, se dezvoltă spiritul de echipă, se împrietenesc, desfăşoară o activitate pe care nu o percep ca muncă, ci, ca pe o distracţie” – îmi spune instructoarea fetelor.

filmuleţ

Ansamblul este prezent, de regulă, împreună cu fanfara, la toate momentele festive din oraş. În curând, ne vor încânta la Zilele Municipiului. La sfârşitul lui septembrie vor merge la un concurs la Bistriţa.

Pentru un culegător al crâmpeielor de viaţă cotidiană, a fost o seară deosebită. Cântec, joc, antren, tinereţe, drăgălăşenie, … E normal să mă atingă aceste elemente specifice vârstei mele de … 19 ani! Chiar dacă … a treia oară!

Posted in: 24 - Formaţii