Printre gepizi şi avari

Posted on 25 Iulie 2010

5


Cu ceva timp în urmă, m-am plimbat printr-un cimitir! Gropile erau deschise, oamenii trudeau, sub Soarele nemilos al verii, la dezhumarea rămăşiţelor pământeşti ale decedaţilor de demult, … Cimitrul este situat undeva, pe teritoriul Comunităţii Urbane Arieş.

Cele de mai sus, ar suna macabru, dacă nu ar fi vorba despre un …

cimitir al

gepizilor şi avarilor,

aproximativ

din sec. VI

Muzeograful, care conduce echipa, mi-a cerut să nu fac publică locaţia cimitrului, de teama unei „năvăliri a vandalilor moderni”. Deci, informaţiile, pe care vi le pot furniza, sunt:

Cimitrul se află undeva, pe teritoriul CUA şi este în curs de cercetare arheologică. Estimările vorbesc de circa cinci sute de morminte, din perioada popoarelor migratoare, aproximativ sec. VI, care, se pare, au fost jefuite într-o perioadă ulterioară.

Şi mai de curând, am trecut din nou prin respectivul cimitir. Am constatat un oarecare proges al săpăturilor. Unele morminte aveau folie protectoare, ceea ce denotă nefinalizarea cercetărilor la
acestea.

Voi urmări cercetările şi, când se vor publica primele informaţii din partea arheologilor, vi le voi aduce la cunoştinţă.

Informaţiile de mai sus sunt preluate de pe blogul: Zamfir de Turda

Notă: Ca arheolog amator de fapte diverse actuale (!), am descoperit şi eu ceva: dar, nu cred că obiectul ar fi de pe vremea gepizilor sau avarilor. Am bănuiala că ei nu-şi
adăpau caii cu apă plată! Şi, chiar dacă erau necivilizaţi, nu aruncau PET-urile la întâmplare, poluând natura, mediul înconjurător.

Posted in: 7 - Istorie