Pe scurt, de ieri şi alaltăieri

Posted on 16 August 2010

1


Orologiul (virtual) din turn (-ul meu de fildeş!) a bătut iar de douăsprezece ori şi eu abia am sosit acasă, am luat un contact cu apa la exterior, apoi, şi la interior (sub forma deliciosului ceai diabetic!), am cinat şi m-am ridicat la nivelul biroului pe care dormea computerul. L-am trezit, ca să vă mai spun câte ceva despre sâmbătă şi duminică la Ghirişul în sărbătoare.

Sâmbătă

Şi sportul

Nu atât de vizibil ca artiştii ori comercianţii reuniţi în Parcul Mare, sportivii s-au manifestat şi ei, tot, sărbătoreşte, în felurite competiţii. Cupa metalurgistului (la fotbal, tenis de câmp, popice) sau Cupa municipiului (la tenis de câmp, popice, patinaj rotile, ciclism), precum şi concursuri sportive distractive (care s-au desfăşurat la altă oră şi în altă locaţie decât cele din program!?), dar, şi demonstraţii de karate, handbal şi majorete. Să nu omitem şi boxul. Tot aşa de invizibil a fost şi concursul canin, cu expoziţie. Despre care am aflat că … nu s-au adunat câinii necesari!

Finomşaguri

Conform informaţiilor primite anticipat de la Fundaţia Raţiu, au avut şi eu un stand şi o listă de întâmplări prevăzute pe-acolo. În afară de o demonstraţie de bucătăreală englezească, … am admirat doar standuri cu produse la vânzare. Cam fără muşterii. Pentru că la „Zilele” de anul acesta, publicul nu a fost nici pe jumătate faţă de anul trecut!

Premieri

Nu vorbesc de boc ori alţi premieri. Deşi, se zvonise că ar veni la tăierea panglicii de la fântâna de pe Mureşului.

Sărbătoarea a fost prilej de felurite premieri. Sportivi, artişti, alţi merituoşi de-ai comunităţii locale. Nu am ajuns la aceste evenimente. Îi felicit pe toţi cei care, prin performanţele proprii pun umărul la promovarea municipiului lor în lumea largă.

Nu putea lipsi nici premierea mecelienilor (foştii „sârmari”!). Mai ales a celor care au în cârcă decenii de zdroabă pe lângă fierul înroşit, tras, răsucit, … În prezenţa „şefului cel mare”, Somov.

Duminică

Expoziţie pe terasă

Artiştii plastici ghirişeni au avut o inspiraţie măiastră … scoţând pe terasa Casei de cultură şevaletele cu picturi. Astfel, câţiva dintre plimbăreţi şi-au modificat traseul, urcând cele câteva trepte înspre artă! Nefiind nici profesionişti şi nici încrezuţi, artiştii urbei se extrag din comunitate şi dăruiesc comunităţii produsele trudei de sub imperiul muzelor.

Zdob şi pene de curent

Pe la cinci, au sosit Zdob şi Zdub. Mi-au făcut onoarea să înscrie în carnetul meu de reporter, un salut. Pentru mine şi pentru voi!

Înaintea lor, au cântat Aurora şi Săndel Mihai. Dar, chiar dacă au plăcut publicului, au fost răsplătiţi cu două … pene de curent. Se pare că instalaţia care aducea curent la scenă era cam … reea (!) şi artiştii au aflat pe pielea lor că specialiştii, care primesc contracte cu dedicaţie de la autorităţi, sunt doar nişte amatori (de bani de la buget!). După ei, a cântat o viitoare stea: Viorel Cârstea, care ne încântase şi vineri pe scena Teatrului de vară. Artiştii consacraţi s-au fotografiat cu viitorul, ca semn de preţuire şi încurajare.

Mechel

Metalurgia ghirişană a împlinit 90 de ani. Dar, în afară de o turmă de gărzi care au împânzit zona de pe lângă Cantina Mechel (arătându-şi penele umflate ca să blocheze treceri, parcări, … de parcă-l aşteptau pe Băse! dar, n-a venit decât Ghenadi Somov, PDG-ul de la Mechel!) şi o scurtă festivitate pe scenă, … Poate, la nivel mai sus de omul de rând să fi fost ceva. Anii trecuţi, am mai avut parte de muzică rusească pe scenă. Acum, cuvântul de ordine e „criză” şi se aplică la nivelul de la baza piramidei.

Şi, chiar dacă eu am plecat pe la nouă ale serii, distracţia a urmat şi fără mine. Focuri de artificii au fost. Cu Zdup şi Zdob m-am întâlnit. Poate, a ajuns şi Loredana. Poate, nu s-a mai luat curentul!

