Dor de hălăduială

Posted on 22 August 2010

14


Bănuiesc că vă era dor de povestea unei noi hălăduieli. Chiar dacă, în ultima vreme, am făcut mai multe. Dar, nu cea la Frata ori cea la Muntele Băişorii, planificate. Ce nu fac eu pentru voi? Chiar şi o hălăduială pe coclaurile cu mure!

Ieri (ca şi astăzi!), am mers la cules de mure.

Am plecat. Cu întârziere, ca întotdeauna.

Proiectul zilei: trei borcane pline cu mure!

Ne-am oprit la groapa de pe str. Bucovinei. Ulise a pozat ca … paznic, dar, a declinat oferta de job şi am plecat mai departe.

Am umplut primul borcan, încă dinainte de a trece pe sub podul de pe autostradă. Unde am stat o oră aşteptând să vedem girofarul Poliţiei. degeaba!

Pe partea cealaltă, urcând, am mai umplut un borcan.

Ne-am bucurat de peisaje, de corcoduşe, de prune, de linişte, de … libertate!

Important este că pe la orele trei ale după-amiezii, noi ne îndepliniserăm misiunea. Aveam deja trei borcane pline cu bietele mure înghesuite, strivite, cu capacele bine strânse. Mâine, repetăm figura!

La final, când am ajuns acasă, nu ne-a întâmpinat fanfara, ci, un fum groaznic: vecinu’, om sivilizat, ce p…ita mea, îşi duduia manelele în fum de grătar. Cu vreo doi ani în urmă, când am riscat să-i explic faptul că mă deranjează şi zgomotele şi fumul care îmi pătrunde în casă, mi-a explicat că „aşa-i la chef!”. De curând, s-a plâns unui poliţist că „vorbesc cu Ulise prea tare şi îl deranjez!”. Nu-l ierta, Doamne! I-a explicat lu Ulise (!) că îl va prinde la înghesuială! I-am explicat în contrapartidă, că Ulise este o persoană foarte importantă: Când Ulise va păţi ceva, procesul penal, pe care nu i l-am deschis încă, va începe şi nu va exista nici o şansă de a se opri „prin împăcarea părţilor”!

Descrierea prin imagini a întregii zile o aveţi aici. Bonus: un filmuleţ cu Prietenul meu!

Explicaţie: „un borcan cu mure” înseamnă, net, circa opt sute de grame de mure zdrobite, din care am băut o gură de suc natural (oare?!) proaspăt (oare?!).

Dar, a fost o zi frumoasă. Pe care o repetăm astăzi. Aşa cum vă descriu faptele, stând la umbra unui corcoduş. Sunt sigur că aţi înţeles: vă scriu din biroul mobil al echipei Ulise & Zamfir H.C. (v-am mai spus: Happy Company!).

