Pentru creșterea spirituală a tinerilor

Posted on 17 Septembrie 2010

0


În ultimul an, „am pierdut” un prieten. Nu a murit, nu a plecat în străinătate, … mai rău: s-a însurat! A devenit şi tătic, între timp, şi nu mai are timp de „prostii”. Acum e tată de familie. De-aceea m-a uimit că mă contactează, după o tăcere îndelungată. Mă invită la o conferinţă.

Biserica Penticostală Betania Câmpia Turzii,

departamentul Tineret, anunță

prima conferință creștină de tineret

Nihil Sine Deo

care se va desfășura sâmbătă, 25 septembrie 2010, începând cu ora 10, la Biserica penticosatală de pe str. Dr. Ioan Rațiu nr. 59, din Câmpia Turzii.

Conferința „ Nihil Sine Deo” are ca scopuri principale edificarea și creșterea spirituală a tinerilor creștini evanghelici din zonă, dar și răspândirea adevărurilor Evangheliei între tinerii de orice religie, într-o atmosferă deschisă și familiară.

Bineînțeles, avem în vedere și sudarea relațiilor între tinerii din diferite biserici, evenimentul fiind un bun prilej de cunoaștere reciprocă.

În deschiderea conferinței va cânta grupul Ekklesia, o formație creștină din Bistriţa, extrem de îndrăgită de tinerii din bisericile neoprotestante, cântecele lor fiind deseori cântate la timpul de laudă și închinare.

Tema conferinței de anul acesta este o chemare la discernământ, iar pastorul Florin Ianovici, ne va provoca punându-ne în fața unui test: Testul Bereea, inspirat din felul de trăire al credincioșilor din Bereea, amintiți în Sfânta Scriptură în Faptele Apostolilor, la capitolul 17.

Licențiat în Psihologie, Drept și Teologie, pastorul Florin Ianovici este cunoscut publicului larg din zonă, în urma predicii susținute în luna iunie, a.c. pe stadionul Municipal din Câmpia Turzii, alături de Misiunea Speranța.

Intrarea este liberă și sunt bineveniți tineri interesați de Sfânta Scriptură, indiferent din ce biserică sau religie fac parte.

Biserica Betania Câmpia Turzii

Despre penticostali: Penticostalismul este o continuare a mişcării de „redeşteptare” a credinţei, care a avut loc în secolul trecut. Pe la 1900, predicatorul american Charles F. Parham a început să susţină că asupra celor credincioşi coboară Duhul Sfânt, aceştia căpătând darul vorbirii în limbi ne învăţate (glosolalia). Conform Bibliei, acest dar a fost primit de apostoli în ziua cincizecimii (ziua coborârii Duhului Sfânt, Rusaliile). Întrucât a cincizecea zi se traduce în limba greacă prin „penticosta”, adepţii noii mişcări religioase au adoptat denumirea de penticostali. Din S.U.A. mişcarea penticostală s-a răspândit şi în Europa, mai ales în Germania şi Norvegia. Numărul credincioşilor a crescut relativ repede, de la circa 1.000 în 1906 la peste 350.000 în 1936. Prima comuniune penticostală din România a apărut în localitatea Păuliş, judeţul Arad, în anul 1922. În pofida unor persecuţii la care a fost supusă înainte şi mai ales în timpul celui de al doilea război mondial, credinţa penticostală s-a extins treptat în mai multe regiuni ale ţării, în special în nordul Moldovei, în Banat şi Crişana.  Asociaţia credincioşilor penticostali s-a constituit în anul 1924. Şi acest cult, ca şi celelalte culte evanghelice, a avut de suferit, mai ales în timpul celui de al doilea război mondial, când mulţi păstori au fost trimişi în închisoare sau lagare de concentrare.

După 23 august 1944, Cultul Penticostal funcţionează în legalitate. În anul 1950, Biserica Penticostală a fost recunoscută legal. Conform credinţei penticostale, la baza vieţii spirituale a fiecărui credincios trebuie să stea convertirea personală, după care, apoi, se face botezul prin cufundare în apă, în numele Tatălui, Fiului şi Duhului Sfânt. Ceea ce constituie specificul acestui cult este propovăduirea şi exercitarea botezului cu Duhul Sfânt, care se primeşte în urma rugăciunilor prin stăruinţă şi credinţă că primeşti acest dar de la Dumnezeu, mărturisirea experienţei darurilor Duhului Sfânt, care pot sa-şi facă simţită prezenţa în cadrul serviciilor divine, precum şi obţinerea vindecărilor divine prin rugăciune, cu credinţă.

Biserica Penticostală este o biserică neoprotestantă. Printre mișcările de redeșteptare a credinței care au avut loc în secolul al XIX-lea apar, către anul 1900, și penticostalii. Predicatorul american Charles F. Parham a început să susțină, bazandu-se pe mai multe versete din Noul Testament, că asupra celor credincioși incă mai coboară Duhul Sfânt. Aceștia dobândesc astfel darul vorbirii în limbi, numit glosolalie – făcând trimitere la evenimentul petrecut de Rusalii (a cincizecea zi de la Înălțarea lui Isus, de aici și denumirea de „penticostali”, luata de adeptii noi miscari.

Am aflat ceva şi din CV-ul conferenţiarului, Pastor al Bisericii Penticostale „Betel” din Bucureşti: fratele Florin Ianovici s-a  născut  în anul 1969, în Oneşti judeţul Bacău. Este căsătorit şi are două fete: Aniela şi Carina. Este licenţiat în teologie, drept şi psihologie. Este de-asemenea avocat, consilier juridic şi profesor al  İnstitutului Teologic Penticostal din Bucureşti. Are şi un blog.

Invitaţia şi informaţiile îmi vin de la prieteneul meu ghirişan, Ionel Pavel.

Din păcate sau din fericire, cine poate şti?, în acea zi sunt implicat în desfăşurarea altei acţiuni, Let-s do it, România. Dar, le promit că voi merge la o altă astfel de manifestare, ca să-i văd şi să-i înţeleg mai bine. Deocamdată, le cunosc fanfarele din Turda (Nouă şi Oprişani) şi orchestra din Câmpia.

Anunțuri
Posted in: 28 - religie