Peste şapte văi

Posted on 19 Septembrie 2010

26


De la Turda pân-la Cean, s-a plimbat Ion Cristoreanu. De la Turda pân-la Boian, am hălăduit ieri peste şapte dealuri şi şapte văi, înfruntând ploaia şi … murele, coapte, apetisante, ispititoare, la tot pasul. În postarea Week-end plăcut v-am descris intenţiile pentru ziua de sâmbătă: peste dealuri, de la Turda la Hodăi Boian, şi vizitarea fermei Crişan. Pentru duminică, planificasem traseu de întoarcere, pe altă rută. Socoteala de-acasă …

Ferm spre fermă

De la 7 şi până după 10, am tot „pipăit” norii: se scutură pe noi, sau ba?! Am dat cu banu’ şi a ieşit „Soare”! La 10,18 ieşeam pe poartă!

De la Turda – pe la Băi, apoi, peste Valea Sărată – la Cânepişte, n-a fost mare lucru. Am trecut calea ferată şi m-am întâlnit cu venerabilul Mihai Şuteu, de 84 de ani. Încărca fân într-o căruţă, fără să ţină cont de vârstă! Va împlini (nu se îndoieşte!) chiar 85 la 1 aprilie, anul viitor. Are un nepot pe care îl cheamă Aurel.

După nişte indicaţii aiurea, am mers înainte, în sus, lateral, în jos şi înapoi, era să ajungem la … Ploscoş! Oricum, am cam trecut pe lângă Morţeşti.

M-a ispitit Groapa Popii şi am coborât hăăăăpt în Andici. Am mai trecut un deal şi ne-am plimbat prin Valea lui Cati, apoi, încă un deal şi am intrat în Boian.

Cel mai bine m-am simţit când m-am plimbat desupra Bei-ului, ca un … bei!

După ce am mai trecut un deal,

la capătul dinspre Valea Largă

a satului Hodăi Boian,

am poposit la ferma fraţilor Crişan.

Noaptea,

din lipsă de fân proaspăt la îndemână

(mai nou, se rulează în baloţi, nu se mai încăpiţează!),

am dormit într-un târnaţ. Cu Ulise la cap. Noaptea, mi s-a părut că aud un uşor sforăit la picioare. Un câine de-al casei, dormea şi el pe preşul de la intrare.

Deci, am dormit în siguranţă, sub dublă pază!

Mai scurt e drumul de-ntors acasă

Pentru că noaptea ne-a blagoslovit cu o ploaie straşnică şi, dimineaţă, o simplă „plimbare” ne-a încărcat încălţările cu noroi din belşug (belşug? pe criza asta?!), pentru întoarcere am urcat … lângă şofer şi am coborât lângă părculeţul de peste drum de casa noastră.

Acesta a fost week-end-ul nostru. Plăcut? Da! Nu chiar cum am planificat, dar, … visare humanum est. Perseverare? Minunat! Dincolo de cele câteva imagini presărate prin text, aveţi muuuuult mai multe în album de hălăduială Turda – Hodăi Boian! Enjoy şi bucuraţi-vă!

