De la verde împestriţat la roşu

Posted on 30 Octombrie 2010

7


Am tot supărat pe foştii reatelişti criticând ce nu era bine. Rezultatul? RATL-ul a sucombat. Acum nu mai supăr pe setepişti, pentru că aceştia au reuşit să afle şi să înţeleagă faptul că te critică doar prietenul, pentru că vrea să faci treaba mai bine. Duşmanul te laudă pentru prostiile cele faci şi aşteaptă să cazi, ca să aibă de cine râde.

Hobby-urile sunt un domeniu absolut fără graniţe sau limite. Pasiunea loveşte „necruţător”. De-aceea, cineva ne numea „legiune infernală”. Nu mă voi apuca să vă înşir din „trăznăile” pe care le-am făcut în cele patru decenii de filumenie, ci, vă voi spune că până şi transportul în comun poate fi temă pentru un hobby. Pe internet există mai multe forum-uri de discuţie despre autobuze, troleibuze, tramvaie.

La cererea unui coleg de internet, pe care îl apasă un astfel de hobby, am inspectat şi am fotografiat parcul cald şi cel rece din curtea STP Turda. Evident, cu acordul amabil al directorului Mostecky, căruia îi mulţumesc.

Pentru cei interesaţi, hobby-işti sau simpli curioşi, pun la dispoziţie un album cu imagini legate de activitatea STP Turda şi cele 11 tipuri de maşini găsite în curte.

Parcul cald, cel activ, este format din trei variante de Turkkar (mi se pare că sunt MAN şi nu BMC – cum credeam iniţial! mea culpa!), aduse din Turcia – scurtă, lungă şi foarte lungă. În curte, mai era parcat un BMC, dar, nu aparţinea STP (de-aceea, nu am putut să fotografiez interiorul).

Parcul rece, cel inactiv, practic cel rămas de la RATL, este format din Ikarus-uri (mai multe tipuri), un DAC, microbuze Iveco şi cele trei BMC-uri noi, aduse pe banii bugetului local, care aşteaptă … să se uzeze moral (sau aşteaptă vandalizarea pentru a fi „valorificate” ulterior ca fier vechi?). Acolo se mai află şi autobuzele aduse, second-hand, din Danemarca. Dar, nu sunt DAF-uri, cum „ştie” toată lumea, ci DAB-uri!

Ca om care m-am învârtit vreo 25 de ani printre maşini, m-a durut sufletul să văd atâtea autobuze utilizabile încă, aşteptând să fie înmormântate. Multe dintre ele nu ar mai putea obţine atestarea pentru a circula pe drumuri. Dar, cunoscând manierele româneşti … până se va termina de întocmit dosarul de vânzare şi se va stabili data la care se va amâna licitaţia… ce nu se vinde astăzi cu cinci lei, se va vinde mâine cu cinci bani. După ce se vor mai cheltui şase lei cu paza şi cu alte cheltuieli administrative. Vorbim de un patrimoniu care aparţine CL-ului! Care vrea să pună câte un „ă” după fiecare majusculă!

