Leaţ duit, Zolty!, spre final

Posted on 20 Noiembrie 2010

13


Viaţa ne este un joc, mai uşor ori mai dificil, după cum ne-au dotat ursitoarele cu noroc. Zolty este unul care … a cam fost omis la împărţirea şanselor. Adevărata lui şansă s-a dovedit a fi computerul şi internetul.

Zolty şi povestea lui

Ca reporter, cu ceva ani în urmă, i-am trecut pragul spre a-i afla povestea. Am publicat-o în ziarul la care lucram atunci, Ziarul 21. M-a frapat, din prima clipă, optimismul acestui om năpăstuit, care vrea să zmulgă de la viaţă mai mult decât i se oferă. În timpul scurs, am încercat, în fel şi chip, fără prea mare succes, să-l ajut.

Cea mai mare reuşită a fost  crearea unui blog. Astfel, Zolty nu mai este singur în chilia lui, legat în scaunul lui cu roţi, ci, conversează cu alţii. Fiecare trecere a mea pe la el s-a lăsat cu discuţii explicative, prin care am încercat să-l învăţ cât mai multe din bucătăria blogorelii. Nu s-a mulţumit cu atât. A căutat, a întrebat, a învăţat singur şi, astăzi este pe o poziţie de blogger fruntaş în blogosfera românească. A încercat să intre printre bloggerii din CUA, dar, aceştia au alte probleme şi nu l-au băgat în seamă. Nu „s-au compromis” şi nu şi-au pierdut vremea cu el.

De curând, un coleg, de la ziarul menţionat mai sus – singurul ziar care a rezistat în Turda!, i-a publicat o scrisoare în care îşi povestea drama.

Cu pluta ori fără

Norocul i-a surâs când povestea a ajuns şi la Groparu, un blogger de succes din Cluj Napoca. Mai departe, este partea frumoasă a noii poveşti a lui Zolty!
Concret: colectare de fonduri, cumpărări de materiale, clacă pentru izolarea părţii din casă în care se refugiază Zolty cu fratele lui peste iarnă, plus internet fără nici un cost pentru prietenul nostru.
Am participat la cele două sâmbete, în care am lucrat efectiv pentru un dram de căldură în plus în casa lui Zolty.
Prima sâmbătă v-am relatat-o în două versiuni, a mea şi a lui … Ulise. Astăzi, am fost din nou la Bogata.
Seara ne-a obligat să predăm lucrarea finalizată în proporţie de 95%. Cu scule şi materiale lăsate la dispoziţia lui Andrei – Andras, fratele lui Zolty, pentru terminare.

Echipa Leaţ duit, Zolty!, adică: Groparu, zis şi Radu, Cosmin, Atila, Alpi, Alex (a venit din Sibiu!), Dragoş (un hunedorean, student în Cluj Napoca) şi subsemnatul, sub supravegherea lui Ulise, am muncit ca Zolty să poată spune: Nu-mi mai e frică de iarna care vine!

Ajutor din mai multe direcţii

Din partea RIGIPS-ului, cu doi ani în urmă, a primit un cărucior electric nou-nouţ, care îl ajută să se deplaseze. Acum, sub noua denumire de Saint-Gobain Construction Products Romania SRL, firma l-a sponsorizat cu cinci tone de lemne de foc. Am reuşit, cu ajutorul Şcolii de şoferi Cabriolet srl să-i transportăm o parte din acestea în curtea casei. Urmează să mai rezolvăm un transport şi zâmbetul de pe faţa lui Zolty este tot mai larg.

Colecta de fonduri a sporit şi zestrea din contul lui Zolty, ca să nu-i mai fie frică nici de factura de gaz. La Primăvară, vom consolida fundaţia casei, vom repara pereţii celorlalte două camere şi vom izola întreaga casă.

Pentru că Marian Oprea, jurnalistul de la Ziarul 21, a venit astăzi şi ne-a surprins în plină activitate, aveţi şansa să găsiţi acolo o relatare mai amplă, plus imagini de la locul faptei. Din partea mea, doar albume cu nişte imagini din sâmbăta trecută şi din cea care se încheie acum.

Pentru continuarea acţiunii de ajutorare a lui Zolty, puteţi contribui prin depunerea de bani în contul lui Zolty sau al reparaţiilor viitoare. Vă mulţumim, în numele Prietenului nostru! Sperăm ca şi Moş Nicolae, Moş Crăciun, Santa Claus ori Moş Gerilă să fie darnici cu Zolty!

P.S.: Abia astăzi am aflat că Dragoş este şi el vinovat de un blog, blog de dac liber şi harnic! În mod di-rect fac rect-ificarea finală.

