… ca de voie bună

Posted on 29 Decembrie 2010

15


De musai, ca de voie bună. Aşa se implementează pe la noi toate treburile, oricât de bune ori necesare ar fi ele. Tot aşa a apărut şi asigurarea auto obligatorie. Tot aşa apare acum certificatul energetic şi asigurarea obligatorie a casei. Nu contează că pe-aici nu au fost cutremure, nu contează că, dacă m-ar inunda pe mine, ar însemna că Primăria ar fi submarină şi Primarul înecat demult, … Dar, poate alunecă terenul.

Pentru că am înţeles că nu am scăpare şi va trebui şi eu să contribui la bunăstarea firmelor de asigurare, am făcut o vizită unui amic, ce se ocupă cu astfel de asigurări.

M-a zăpăcit cu citate din lege, cu explicaţii, lămuriri, cu exemple, cu … iată, despre ce este vorba în propoziţia cu asigurarea obligatorie a casei:


Dacă vreţi şi mai multe explicaţii, citiţi aici, aici, aici şi aici, sau sunaţi-l pe amicul meu, la 0766 732 580, şi vă explică el pentru ce vă ia banii!

Din tot ce mi-a povestit, am înţeles doar ce mă doare: până în 15 ianuarie musai să pun jos 20 de euro. N-am înţeles, chiar deloc, chestia aceasta. Ştiam că, în România, moneda este leul (RON). Poate că guvernul nu a aflat încă!

Guvernul nostru turdean, Consiliul local, e şi mai ocoş. Cică fiecare cetăţean musai să plătească o taxă de salubritate. Eu am avut probleme cu ăia, pentru că mi-au explicat că nu am dreptul să văd factura până nu o plătesc! Acum, va fi mai simplu: voi plăti, indiferent dacă serviciul se face bine sau nu, indiferent dacă după salubrizarea străzilor se mai plăteşte o dată (tot din banii mei, evident!) şi studenţilor de la Aiud.

Ultima oră: în buna tradiţie românească, în ultima clipă se anunţă modificarea schimbării! Cam în timp ce noi făceam filmarea, a apărut ultima nouă precizare:

Termenul real, corect, legal, pentru încheierea asigurării obligatorii a locuinţei este 15 iulie 2011!

