Mira Sofia lui Maria

Posted on 7 Ianuarie 2011

9


Limitarea mişcărilor ce le pot face, mă obligă să merg – mai des – doar pe la bibliotecă. La cea municipală, care a aporape, unde e cald, linişte, şi unde profit de bunăvoinţa Melindei şi a lui Bill (Gates, nicidecum Clinton!).

Nu este o noutate că, în raport cu „galeria de artă de la CIT” (care s-a transformat în magazin de mezeluri şi panificaţie) sau „galeria de artă de la CRD” (la care ai acces oricând … dar, numai dacă ai noroc să-ţi deschidă cineva poarta … democraţiei private a lui Raţiu!), ori „galeria municipală de artă” (care este foarte sexi: goală!), holul Bibliotecii municipale „Theodor Murăşanu” este o expoziţie permanentă. Abia se coboară de pe pereţi lucrările unui artist, că, se şi pun lucrările altui artist. Un spaţiu neconvenţional, un veritabil stup de artă plastică. Sigur că numai pentru cei de la Filarmonia. Amatorii. Profesioniştii … nu se coboară să expună aici! Nu face, Dom’le, să vină în întâmpinarea publicului cu valoroasele şi prea scumpele lor lucrări.

Prima pe 2011 este Maria Cristea. Albina Maria ne momeşte cu peisaje şi flori, ca să nu simţim acut frigul de-afară. Am fugit (încet, agale, bătrâneşte, evident!) până la ea acasă şi am rugat-o să mă lămurească. Pentru că cineva îi calificase lucrările drept „mâzgălituri„!

Nu mi-a fost greu să o trag de limbă, şi-a neglijat un pic activitatea de bunică şi, iată, ce-mi spune împricinata:

E clar?

Nu numai că sunt picturi, dar, îşi creşte şi urmaşa, tot în spirit artistic.

Mira Sofia, chiar dacă are numai doi ani şi ceva peste jumătate, pictează! Neastâmpărata artistă, câteva kilograme de drăgălaş argint-viu, mi-a delectat ochiul cu două din „operele” ei.

Vă avertizez de pe-acum: peste vreo cincisprezece ani, voi relata despre expoziţia tinerei Mira Sofia.

Să fim sănătoşi, până atunci şi după aceea!

Posted in: 22 - Evenimente