E de jale, sub pod

Posted on 12 Ianuarie 2011

15


Fusesem la Câmpia să onorez săptămânalul târg al zonei. Apoi, am trecut să văd cum funcţionează Biblionetul (dacă au terminat fetele de la bibliotecă cu sărbătorile) şi să salut pensionarii la asociaţia lor. Când să ajung la staţia de unde mă căruţă Alis (nu cea din Ţara minunilor!) spre Turda, l-am văzut pe poliţistul care, în intersecţia spre Frata, oprea toate autovehicolele şi le dădea indicaţii de deviere a traseului spre Turda.

Am bănuit că lucrările de reparaţie capitală a podului – peste care trece trenul şi pe sub care trec maşinile – ar fi început. Podul este relativ vechi şi mai are şi câteva izvoare nedrenate, care fac asfaltarea nedurabilă. Dar, din păcate, a avut loc un accident. Grav. Pentru că a curmat viaţa unui om nevinovat.

Circulaţia prin pasajul rutier de subtraversare a căii ferate, dar, şi pe un fir de circulaţie feroviară, au fost întrerupte de un accident.

Accidentul s-a produs astazi, 12 ianuarie, in jurul orei 12.00. Din primele verificari, politistii au stabilit ca, un barbat, in calitate de conducator al unui trailer, in timp ce transporta un excavator, nu a respectat limita maxima de inaltime permisa pentru circulatia publica si ajuns la pasajul de cale ferata din Campia Turzii, a lovit cu bratul utilajului transportat, structura de rezistenta. In urma impactului, a fost lovita o femeie de 67 ani, ce circula pe trotuar, aceasta decedand din cauza leziunilor suferite„, a declarat presei Gina Pop, purtatorul de cuvant al IPJ Cluj.

„Cotul” braţului excavatorului a lovit podul. Braţul s-a răsucit spre Viişoara, a lovit – cu cupa – capătul podului, de unde, o bucată masivă de beton s-a desprins, căzând peste o femeie care trecea prin culoarul protejat pentru pietoni. Dacă se răsucea în cealaltă parte, … Mi-e groază să-mi imaginez, pentru că trotuarul este foarte circulat de liceenii de la Ungureanu.

O vrăbiuţă, în trecere peste zonă, mi-a ciripit că şoferul s-ar fi înţeles cu mecanicul utilajului transportat, ştiind că ansamblul este mai înalt decât este permis pe sub pod. Excavatoristul călătorea în cabina utilajului (!) şi aştepta ca şoferul să oprească, la apropierea de pasaj,  pentru ca el să întindă braţul cu cupă,  transformând agabariticul în gabaritic. Apoi, după pod, să refacă configuraţia de croazieră. Dar … şoferul a uitat puţin. Se pare că era şi cam grăbit.

După aproape cinci ore, utilajul a fost repus pe transportor şi traficul rutier a fost reluat. Calea ferată va necesita înlocuirea şinelor îndoite, de pe unul dintre firele de circulaţie. Cel dinspre Boju, unda s-a răsturnat trenul anul trecut, spre Bucureştiul de unde ne vin alte bucurii.

Evenimentul de astăzi a mai arătat, încă o dată, absoluta necesitate a unei centuri ocolitoare pentru Câmpia Turzii. Din păcate, cei care ar trebui să vadă sunt … politichieni de Bucale. Pe ei nu-i deranjează şirurile, de furgoane şi agabaritice, ce străbat oraşele liniare, Turda şi Câmpia alăturată.(Notă: se pare că, totuşi, în sfârşit, se face centura ocolitoare … la Turda! şi, poate, va cuprinde şi Câmpia Turzii, în acolada ei ocrotitoare!)

Tot astăzi, într-o altă parte a ţării s-a petrecut un accident similar: o altă femeie a fost ucisa de o bucata de beton desprinsa de pe tavanului unui pasaj.

Se pare că accidentul s-a produs conform principiului enuntat, cu decenii în urmă, de Grigore Moisil: „Legile ţării nu interzic nimănui să fie imbecil” (detalii gasiti aici – teoria si aici – praftica).

Anunțuri