Biserica ortodoxă din Bogata

Posted on 6 Februarie 2011

13


Ieri, am fost în vizită la Prietenul Zolty, la Bogata. Singur. Lângă casa lui era o înmormântare. Un om, a mers la priveghiului unuia care, beat fiind, a căzut seara în zăpadă şi s-a trezit puţin mort. La întoarcerea spre casă …, beat fiind şi el, a căzut seara în zăpadă şi s-a trezit cam mort. Povestea ar fi comică, dacă nu s-ar fi încheiat cu două înmormântări. Dar, întotdeauna, în rău, apare şi un sâmbure de bine: evenimentul mi-a creat posibilitatea de a vizita biserica ortodoxă din sat, pe care am găsit-o, mereu, închisă, până acum şi nu i-am putut fotografia interiorul.

Populaţia satului Bogata este formată din români, maghiari şi ţigani. Un total de vreo 1.200 de suflete. Mai evlavioase ori mai puţin. Inclusiv, câţiva struţi.

Biserica Ortodoxă din Bogata

Album cu foto exterior – interior

Biserica Ortodoxă din Bogata are hramul Sf. Arhangheli Mihail şi Găvrilă şi are în jurul ei vreo 250 de familii.

Biserica Ortodoxă este o construcţie, relativ, nouă.

Povestea ei ne-o spune părintele Mircea Căbulea, parohul.

Vă spuneam că am fost la Prietenul Zolty. El este bine. Nu mă credeţi? Vedeţi în filmuleţ cum navighează pe uliţă, mai dihai ca pe blog:

Posted in: 28 - religie