Feriţi-vă de zebră

Posted on 25 Februarie 2011

10


Sunt acuzat că repet aceeaşi chestie: „Nu avem Poliţie”. Mai ales, rutieră. Îi vezi, din când în când, cu radarul, pe Oltului, ca să-i prindă pe tirişti cu 65 la oră. Nu-i vezi pe Avram Iancu, pe unde cabrioletele şi nu numai, circulă cu peste 130 la oră. Aproape în faţa casei mele este o zebră. Periculoasă rău.

Nu este prima oară când, la Turda, activitatea de prevenire depusă cu sârg de Poliţia rutieră atinge valoarea … zero. Dovedită fiind prin frecventele accidente ce se petrec pe trecerile de pietoni. Luaţi, cu fulgi cu tot, pietonii care îndrăznesc să creadă că şi pe la noi s-ar aplica prevederea legală conform căreia ar avea prioritate pe zebră, plătesc naivitatea cu durere. Sau cu nefiinţa.

Poliţia duce muncă de prevenire din birou. Pe teren … face fiecare ce vrea sau ce poate. După numărul de roţi.

Astăzi, pe la orele prânzului, în condiţii de perfectă vizibilitate, o femeie, mai în vârstă, a început să traverseze strada pe zebră. Şoferul „nu a văzut-o”, în timp ce femeia a parcurs vreo cinci metri, şi a luat-o din plin. S-a justificat, ca o blondă: „mă uitam în oglinda retrovizoare şi nu am văzut femeia„! Apreciaţi singuri … dreptul unui astfel de şofer de a se numi om. În locul femeii, putea fi oricine. Mama lui, fiica lui, … nu le-ar fi observat!

Femeia a fost preluată de ambulanţă, iar, şoferul de poliţişti.

Sfat: faceţi ca mine! Nu trec pe zebră, ci, cu douăzeci de metri mai încolo, de unde văd pe cei care vin de după curbă şi mă feresc. După ce mă loveşte, nu mă interesează ce despăgubiri mi-ar da!

