Când nu scriu, citesc

Posted on 8 Aprilie 2011

2


De (foarte) mic copil, am avut probleme cu cititul. Am învăţat meseria aceasta pe la patru ani. Apoi, am învăţat şi scrisul. De-aceea, clasa întâia a fost groaznică pentru mine. Prin ’77, am deprins şi scrisul la maşină. Unchiul Stoica (glumesc, jeluţule!) – hăl mai bun ţâgan pe care l-am cunoscut vreodată! – mi-a dăruit o maşină de scris electronică (cu nici un an înainte, văzusem una în Franţa şi urlam de durere că nu pot avea şi eu una!), pe care mi-am făcut ucenicia pentru procesoarele de text de pe computer. Astăzi, când nu pot scrie, citesc!

Pentru că am căzut şi mi-am sclintit degetul, nu pot scrie. Am trecut la cealaltă îndeletnicire preferată, pe care o stăpânesc mai bine decât scrisul, cititul. Din ce-am citit azi pe net, după digerare, vă ofer câteva sugestii. Spor la citit!

Biciul lui Derbedeu

Parafrazând un vechi dicton, guvernul Boc pare dispus să facă reformă chiar şi de-ar fi să piară lumea, că justiţie, oricum, nu poate face. Evident, doar milioanele de asistaţi social care n-au muncit şi nici nu vor să muncească vreodată au coşmaruri când aud cuvântul „reformă”, ştiind că asta înseamnă tăierea unor drepturi de care beneficiază de ani buni şi care, de fapt, nu li se cuvin. În rest, toată lumea e convinsă de necesitatea reformelor, şi vorbele aflate pe buzele tuturor sunt: „Aşa nu se mai poate!”. Iar dacă nu se mai poate, trebuie să schimbăm ceva. Eforturile actualei guvernări de a merge pe calea reformei sunt lăudabile, dar transpunerea lor în practică e, am mai spus, catastrofală. Boc e un fel de Moise care şi-a propus să-şi strămute compatrioţii în Ţara Făgăduinţei, dar la plecare le-a bătut la toţi cuie în tălpi, cu vârful în sus. Şi la fiecare pas pe care îl fac, oamenii ăştia săraci şi prostiţi simt durerea fierului ascuţit cum le urcă-n trup, până-n inimi. – citeşte mai departe.

Un asteroid ar putea lovi Pământul

Astronomii de la un observator din Irlanda de Nord au anunţat descoperirea unui asteroid în apropierea Pământului, scrie physorg.com. Deşi acest lucru nu este neobişnuit, pe astronomi îi nelinişteşte forma orbitei acestui corp ceresc. El are o orbită-potcoavă, nume provenit de la forma acesteia. Traiectoria are această formă neregulată deoarece asteroidul este „prins” între două astre mai mari (Pământul şi Soarele), care îl atrag succesiv cu gravitaţia lor.Pentru a înţelege acest tip de orbită, trebuie precizat că obiectele situate mai aproape de Soare îl vor înconjura mai rapid decât cele mai îndepărtate. – citiţi şi alte detalii.

Vrei să vorbeşti gratis la telefon?

Deşi astăzi ofertele operatorilor de telefonie includ minute, mesaje şi trafic Internet, nu oricine îşi permite toate aceste opţiuni. Iar când vine vorba de convorbiri internaţionale şi acces la Internet în roaming, cu atât mai puţini sunt cei care stau fără grija tarifării. Vestea bună? Există alternative. Spre exemplu, o soluţie care nu depinde absolut deloc de operator şi care îţi oferă gratuitatea mult dorită este Skype Mobile. Această aplicaţie îţi permite convorbiri nelimitate şi fără plată prin intermediul unei conexiuni Wi-Fi. Sigur, dacă aveţi opţiune de date activată, este posibil să realizaţi apeluri şi în acest mod. Noi ne vom axa însă pe partea care nu necesită costuri. Aveţi nevoie de trei lucruri. – care-s acestea, aflaţi citind în continuare articolul.

Scheletul primului om al cavernelor homosexual

O echipă de arheologi din Cehia a descoperit rămăşiţele unui bărbat care a trăit în urmă cu 5.000 de ani, despre care se crede că ar fi primul „homosexual al cavernelor”, scrie ziarul britanic The Telegraph. Concluzia cercetătorilor se bazează pe maniera în care a fost înmormântat bărbatul – după un ritual rezervat în mod obişnuit femeilor care au trăit în perioada respectivă.
Osemintele acestuia au fost găsite într-o suburbie a capitalei Republicii Cehe, Praga. Arheologii estimează că el ar fi trăit între 2900-2500 înaintea erei noastre, în epoca neolitică, o perioadă de tranziţie de la neolitic la epoca bronzului, caracterizată prin folosirea uneltelor de aramă curată şi de piatră sau os. Bărbatul, reprezentant al culturii Corded Ware, a fost găsit pe partea stângă, cu capul spre est, iar la picioarele sale se aflau mai multe ulcioare. „Graţie istoriei şi etnologiei ştim că oamenii din această perioadă îşi luau în serios riturile funerare, deci este foarte puţin probabil ca această poziţionare să fi fost o greşeală”, a explicat arheologa Kamila Remisova Vesinova, coordonatoarea echipei. În cadrul culturii Corded Ware, bărbaţii erau îngropaţi pe partea dreaptă, cu capul îndreptat către vest, alături de arme, ciocane şi cuţite de piatră, precum şi de mai multe porţii de mâncare şi băutură care să-i însoţească pe lumea cealaltă. ” Este mult mai probabil ca bărbatul să fi avut o orientare sexuală diferită „, spune Vesinova, care susţine că poziţionarea nu poate fi una întâmplătoare. – clarificările urmează.

De ce a murit cosmonautul Iuri Gagarin

Rusia a dezvăluit vineri concluziile, rămase „secret de stat” până astăzi, formulate de comisia care a anchetat moartea cosmonautului Iuri Gagarin, decedat în 1968 la bordul unui MIG sovietic, – o eroare de pilotaj, comisă de acest erou naţional pentru a evita o sondă atmosferică, informează AFP. Pe 27 martie 1968, la manşa unui avion MIG-15 de antrenament cu două locuri, cosmonautul sovietic s-a prăbuşit alături de copilotul său, în regiunea Vladimir, la nord-est de Moscova, în circumstanţe rămase neelucidate. – informaţii despre accident.

Zbor de zece ore, de la San Francisco la Paris, restrâns în două minute

Zece ore şi jumătate de zbor – durata cursei dintre San Francisco şi Paris – restrânse într-un clip video de două minute. Nate Bolt a postat pe internet un filmuleţ realizat pe baza materialului video filmat pe durata întregului zbor de la San Francisco la Paris. Totodată, acesta a realizat şi peste 2.500 de poze. Clipul prezintă şi câteva privelişti mai rare, precum aurore boreale, sau tundra canadiană. – vedeţi filmuleţul.

Site-ul UEFA o dă exemplu lui Inter pe Dinamo!

Surprinzător, Inter a pierdut cu 5-2 pe teren propriu în faţa celor de la Schalke, în sferturile Ligii Campionilor, eşec la care Chivu a avut o contribuţie extrem de importantă. În aceste condiţii, calificarea campioanei Europei pare aproape imposibilă. Şi totuşi nu e.
Site-ul UEFA dă două exemple din istoria recentă a fotbalului, prin care italienii sunt încurajaţi. Printre ele, şi „dubla” Dinamo-Slovan Liberec. Echipa antrenată atunci de Dario Bonetti a pierdut partida tur la masa verde, după ce fanii au invadat terenul cu câteva minute înainte de final, nemulţumiţi de faptul că tabela arăta 2-0 pentru cehi. – vreţi mai mult?

Kingdom Tower, cea mai inalta cladire din lume: 1.609 metri

Printii deserturilor vor sa duca la bun sfarsit proiectul celei mai inalte cladiri din lume (peste 1,6 km inaltime), Kingdom Tower. Acesta va costa mai mult decat veniturile Romaniei pe 2011! Cat de sus trebuie sa ajunga un turn, pentru a fi considerat prea inalt? Daca v-ati imaginat ca cel mai de sus balcon de pe Burj Khalifa (828 metri) va va declansa raul de inaltime, ganditi-va cum ar fi la 1,6 kilometri in Kingdom Tower, urmatorul zgarie nori al Dubai-ului. – de fapt, se va edifica în orasul Jeddah, al Arabiei Saudite (se pare că geografia nu este punctul forte al jurnaliştilor profesionişti! ).

Prinţul Harry, blocat într-o bază rusească din Arctica

Prinţul Harry al Marii Britanii a rămas blocat pe baza rusească plutitoare Barneo din Arctica, deoarece pista de aterizare a acesteia s-a fisurat, au anunţat organizatorii unei expediţii la Polul Nord, citaţi de fr.rian.ru.
Fiul cel mic al prinţului Charles şi al prinţesei Diana va parcurge circa 100 de kilometri mergând pe jos, pe banchiză, timp de cinci zile, la temperaturi cuprinse între -15°C şi -40°C, într-o misiune de caritate în beneficiul asociaţiei Walking With The Wounded, înfiinţată pentru a-i sprijini pe soldaţii răniţi pe front. Printre membrii echipajului acestei expediţii se află şi patru foşti militari britanici, dintre care doi au suferit răni grave pe front care au necesitat operaţii de amputare. – mai departe.

Bătrâna de 75 de ani care a lăsat trei ţări fără internet

Femeia de 75 de ani care a lăsat fără internet trei ţări după ce a tăiat din greşeală cablurile optice a fost supranumită „hackerul cu lopată” de către presa engleză şi riscă trei ani de închisoare, scrie Huffington Post. Cum Georgia furnizează 90% din internetul din Armenia, „sabotajul” involuntar al bătrânei a avut consecinţe catastrofale. Ţara de 3 milioane de locuitori a fost lăsată complet fără internet pentru cinci ore. – incredibil, nu-i aşa?!

Un jucător vorbeşte la telefonul mobil şi îşi întrerupe convorbirea doar ca să îşi faulteze un adversar

Un jucător de fotbal dintr-o ligă germană de amatori vorbeşte la telefon în timpul meciului şi comite un fault pentru care primeşte un cartonaş galben, scrie Yahoo.com.
În timpul partidei, un membru al staffului tehnic îl cheamă pe jucător la marginea terenului şi îi dă telefonul. Jucătorul începe să vorbească şi este surprins de o fază petrecută – zice  pe partea sa de teren. El îşi faultează dur adversarul şi primeşte cartonaşul galben. – te mai miri de ai noştri?!

Scumpiţi taxiul dar faceţi-l sigur!

Îmi vreau restul de la 10 lei. Indiferent că e o cursă de 5,34 sau 7,20. Vreau să las eu bacşiş, nu să fiu luat de prost cu textul veşnic.”Nu aveţi mărunt, că e prima cursă…?” Unii mi s-au plâns că sunt cursele prea ieftine. Păi măriţi tariful! Ce vină am eu, clientul? Mă urc în cel care are preţul potrivit pentru mine şi pretind să fiu taxat legal. Nu mai mult, nu mai puţin. – zice George Buhnici.

A cumpărat manuscrisele lui Cioran, le va dona statului roman

George Brăiloiu, omul de afaceri român care a cumpărat, prin compania sa KDF Energy, manuscrisele şi documentele personale ale filosofului Emil Cioran scoase la licitaţie joi, la Paris, a declarat pentru Ştirile Pro TV că va dona aceste obiecte statului român. „Le voi dona statului”, a declarat George Brăiloiu, joi seară, adăugând: „Mi s-a părut normal să cumpăr tot. Nu am avut o motivaţie specială”. Donaţia va fi făcută în câteva luni, după ce avocaţii omului de afaceri vor discuta cu reprezentanţii Academiei Române şi cu cei ai Bibliotecii Centrale Universitare. Omul de afaceri, care a spus că a licitat din ţară, dar că a avut şi brokeri la Paris, a declarat că este un admirator al lui Emil Cioran. George Brăiloiu consideră că manuscrisele trebuie să se întoarcă în ţară şi să facă parte din patrimoniul naţional. – un gest, cu adevărat, patriotic.

Evident că acestea au fost doar selecţii din ce am citit astăzi. Vi le-am adus pe tavă pentru că mi s-au părut interesante. Sigur, fiecare are gusturile proprii. De-aceea, am selectat din toate ariile de interes. Spor la citit!

Notă: ulterior celor scrise mai sus, m-am lăsat de citit. De ce? Pentru că: Acum cincisprezece zile am citit ca fumatul te poate ucide. A doua zi, m-am lasat de  fumat. Acum douasprezece zile am citit ca, consumata in exces, carnea te  poate ucide. A 2-a zi, m-am lasat de  mancat carne. Acum opt zile, am citit ca bautura te poate ucide. A doua zi, m-am lasat de  baut. Azi, tocmai, am citit ca sexul te poate ucide. De-aceea, m-am lasat  de citit …

