Hălăduire citadină prin zgomotoasa linişte a serii de April

Posted on 18 Aprilie 2011

4


Aşa cum am amintit şi în postarea precedentă, am intrat în ultima săptămână de dinainte sărbătorii pascale. Fiecare se pregăteşte, în felul său, cum poate, … până la ciocnirea ouălor roşii şi stropirea fetelor!

Atras de sunetul de toacă ce plutea deasupra centrului Turzii, în liniştita seară de April, am ajuns la Biserica Ortodoxă „Dintre români”. Nu aici bătea toaca. Am profitat, ca să aflu ceva din istoria bisericii:

Mi-a continuat căutările şi, luându-mă după direcţia din care răzbătea sunetul, am ajuns în cimitir. La marginea dinspre Râpa lu’ Fodor, un grup de băieţi învaţă să toace.

La întoarcerea spre oraş, o altă bătaie ritmică mi-a modificat itinerariul. Pe poarta unei case, trona un covor, pe care-l bătea o gospodină harnică, nevoie mare!

La câţiva paşi mai încolo, pe str. Ghe. Şincai, privirea mi-a fost atrasă de o casă foarte veche. O casă tipică pentru zonă, veche de peste un secol, îşi aşteaptă „asasinarea” ca să lase locul unei case noi.

Pentru că în această săptămână se vorbeşte despre miracole biblice, am făcut şi eu unul: am împins un tren cu privirea!

V-am prezentat cinci escale din hălăduirea mea citadină, de unul singur, dintr-o frumoasă seară de April. Liniştită, dar, plină de zgomote. Sper că nu trebuie să vă explic că, dacă primele patru sunt adevărate şi serioase, ultima este doar … o glumă!

