Căutătorii de goluri

Posted on 21 Mai 2011

6


Cu aproape cincizeci de ani în urmă, Arieşul Turda lua Cupa României la fotbal oferind Rapidului două goluri. Am alocat o sută de minute unei scurte ieşiri la iarbă verde. Iată, panorama Durgăului, pustiu din cauza „modernizării”. În anii trecuţi, pe la această oră, pensionarii îşi strângeau lucrurile şi plecau spre casă. Astăzi, am găsit … căutători de goluri!

Sosit la faţa locului, am observat nişte intruşi în peisaj. Cu sârme întinse între clopotele ce acoperă puţurile vechilor exploatări de sare.

O echipă care efectua un studiu geofizic asupra terenului, în vederea întocmirii proiectului pentru viitorul hotel ce se va construi în zonă.

Lămuririle ni le-a dat şeful echipei, care este şi doctor şi inginer şi amabil. Mulţumim, Domnule Doctor, că ne-ai tratat cu bunăvoinţă!

Concret, introduc electrozi în pământ, introduc curent (continuu de 100 – 400 V) şi măsoară rezistivitatea terenului dintre electrozi. Astfel, printr-o metodă nedistructivă şi mult mai ieftină decât carotarea (forarea şi extragerea de mostre din pământ), realizează profilul straturilor geologice ale pământului, până spre adâncimea de 100 m, evidenţiind şi eventualele goluri.

Din spirit civic, în timp ce ne-am realizat planul propriu de lucrări, am supravegheat intruşii … ca să nu ne fure vreun lac. Apoi, am spus la revedere!, Durgăului, şi ne-am întors, ca întotdeauna, acasă. Relaxaţi şi îmbogăţiţi cu o lecţie de geofizică. Pe lângă plămânii încărcaţi cu aromele salcâmilor şi ale mentei sălbatice.

