Dor de Eminescu

Posted on 15 Iunie 2011

6


Mulţi şi-au încercat pana scriind despre eternul nostru dor de Poet. Nu mă simt în stare să-i concurez şi, mă limitez la a cita una dintre poeziile care mi-au plăcut foarte mult. Mi-am amintit de Poet şi de această poezie, alaltăieri, când am adăstat sub un tei bătrân, în parcul dimprejurul Mormântului altui Mihai.

În timp ce ascultaţi susurul apei, citiţi

Mihai Eminescu – Despărţire

Sa cer un semn, iubito, spre-a nu te mai uita?
Te-as cere doar pe tine, dar nu mai esti a ta;
Nu floarea vestejita din parul tau balai,
Caci singura mea ruga-i uitarii sa ma dai.
La ce simtirea cruda a stinsului noroc
Sa nu se sting-asemeni, ci-n veci sa stea pe loc?

Tot alte unde-i suna aceluiasi pârau:
La ce statornicia parerilor de rau,
Când prin aceasta lume sa trecem ne e scris
Ca visul unei umbre si umbra unui vis?

Teiul lui Eminescu (imgine preluată de pe internet)

La ce de-acu-nainte tu grija mea s-o porti?
La ce sa masuri anii ce zboara peste morti?

Totuna-i daca astazi sau mâine o sa mor,
Când voi sa-mi piara urma în mintea tuturor,
Când voi sa uiti norocul visat de amândoi.
Trezindu-te, iubito, cu anii înapoi,
Sa fie neagra umbra în care-oi fi pierit,
Ca si când niciodata noi nu ne-am fi gasit,

Ca si când anii mândri de dor ar fi deserti –
Ca te-am iubit atâta putea-vei tu sa ierti?
Cu fata spre perete, ma lasa prin straini,
Sa-nghete sub pleoape a ochilor lumini,
Si când se va întoarce pamântul în pamânt,
Au cine o sa stie de unde-s, cine sunt?

Cântari tânguitoare prin zidurile reci
Cersi-vor pentru mine repaosul de veci;
Ci eu as vrea ca unul, venind de mine-aproape,
Sa-mi spuie al tau nume pe-nchisele-mi pleoape,
Apoi – de vor – m-arunce în margine de drum…
Tot îmi va fi mai bine ca-n ceasul de acum.

Din zare departata rasar-un stol de corbi,
Sa-ntunece tot cerul pe ochii mei cei orbi,
Rasar-o vijelie din margini de pamânt,
Dând pulberea-mi tarânii si inima-mi la vânt…

Ci tu ramâi în floare ca luna lui april,
Cu ochii mari si umezi, cu zâmbet de copil,
Din cât esti de copila sa-ntineresti mereu,
Si nu mai sti de mine, ca nu m-oi sti nici eu.

Despre Eminescu puteţi afla date bio-bibliografie, de pe wikipedia sau paginile web ce-i sunt dedicate, aici sau aici. de pe un blog, ori de pe alte nenumărate surse. Parcă şi Luna vrea să îl comemoreze şi a organizat, pentru această seară, o Eclipsă totală!

Puteţi reciti ce am scris în anii trecuţi, în momente legate de aniversarea ori comemorarea Poetului: aici, aici, aici, aici, aici, aici, …

Astăzi, din partea Casei de cultură s-a pus o ghirlandă (să nu spunem, chiar, coroană!) de flori. Dimineaţă. Apoi, poate, s-au desfăşurat şi ceva acţiuni omagiale. Eu am pozat, spre seară, bustul. Cu flori şi lădiţe uitate în faţă. Deci, putem bifa că am făcut ceva pentru Poetul Naţional!

Posted in: 22 - Evenimente