Merde de Turda

Posted on 1 Iulie 2011

8


Ca orice e în exces, şi portocaliul duce la greaţă. La scârbă, chiar. Acum, după tradiționala friptură de Turda, pogăcele şi turtă de Turda, mai avem şi moderna … oranjadă de Turda sau, cum zice japonezu’: „mer de de tur da”!

Astăzi, aflasem că artistul plastic Felicia Răcean, director al Casei de cultură Turda, îşi vernisează o expoziţie, la Salină, la orele 11.

Intenţionam să merg la vernisaj, din respect pentru artistă şi arta ei. Chiar dacă nu am primit nici o invitaţie, nici de la expozantă, nici de la organizatori. Pentru că eu nu ling cururi portocalii. Se ştiu ei care sunt, nu trebuie, jeluţule, să dai tu lista pe blogul tău, cel mai democrat, cel mai deontolog, plin de onoare şi corectitudine, mustind de profesionalism şi civism, …!

Având în vedere cele declarate de tov. maistru al presei locale (sic!), cum că, „la următorul eveniment public (sic!), va cere să fiu dat afară” (sic!) – că aşa vrea el, na, că de-aia-i public şi dacă cere el …! – am sunat pe artistă, ca să glumim despre această „interdicţie”.

M-a lovit în moalele capului, răspunsul democratic şi sănătos, al „destinsei doamne”: „nu este evenimentul meu, am fost doar invitată şi eu (sic!), mai bine, vino după aceea”!

Deci, de pe poziţia de bugetară portocalie, având în vedere că organizatorul mi se pare că ar fi un ONG condus de Tudora ŞTEFĂNIE (unde am mai auzit acest nume?!), doamna director al Casei de cultură nu-şi poate permite decât să se plieze la indicaţiile maistrului, care „nu linge cururi portocalii”, după cum susţine chiar el. Nu mai am nici un motiv să-l cred pe cuvânt. Şi despre mine afirmă, de vreo doi-trei ani, că aş fi finanţat de PSD (sic)!!!

Deci, pentru informaţii despre expoziţie, …

… aşteptaţi să se termine vernisajul! Să plece jeluţu de-acolo, ca să-mi permită doamna director al Casei de cultură să o vizitez!

Democraţie, deontologie, onoare, corectitudine, profesionalism, civism, … cuvinte ce din coadă ‘or să sune

Într-un cuvânt:

Merde de Turda!

N.B.: Acum, să te ţii, Zamfire, ce capeţi!

Sigur jeluţu „va face spume la gură” (expresia îi place la nebunie!), „va dezvălui faptul că am mâncat ostropel” (el nu a mâncat, deci, nu-i miroase gura; doar … put a tâmpenie inepţiile ce le debiteză!), iar, directoreasa teatrului (sic!) va spune că „am luat din context spusele ei şi le-am interpretat„, că „am înţeles greşit ce a spus” sau că „a glumit şi ea nu a spus să nu vin la vernisaj, doar că a spus că ar fi mai bine să vin după aceea”.

Notă: NU am făcut nici o greșeală … neintenționată în tot textul meu! Aşa cum cred că nici vopsirea în galben a clădirii Casei de cultură, în loc de portocaliu, nu este o greşeală. Să fie o premoniţie?!

Update: despre vernisajul expoziţiei, citiţi Ziarul 21.

