Să mergem la Măgina

Posted on 17 August 2011

3


De vreo două luni, tot programez o vizită la Mănăstirea Măgina, de la marginea Aiud-ului. Părintele Serafim, stareţ, fost părinte duhovnic la Mănăstirea Mihai Vodă, m-a ispitit vorbindu-mi despre vechimea de vreo şase secole a mănăstirii sale.

Drumul încolo
Vom merge peste munte. Adică, într-o bună dimineaţă, eu şi cu Ulise vom purcede la drum. Pe lângă Arieş, apoi, vom urca la Moldoveneşti şi vom lua drumul, cunoscut de noi, până la Pietroasa lui John. Aici, vom întinde hamacul, vom pune în el sacul de dormit şi ne vom recupera forţele pentru a doua etapă a traseului. Desigur, nu înainte de a tăifăsui cu americanul nostru prieten.
În ziua următoare, vom trece prin Podeni şi, trecând prin Rachiş, vom coborî în Valea Rachişului, la mănăstire.
Mănăstirea Măgina
Pentru informaţii despre Mănăstirea Măgina, accesaţi pagina web a mănăstirii. Alte detalii … la întoarcere!
Drumul încoace
Conform obiceiului nostru, ne vom întoarce pe alt drum. De la Măgina, vom veni, cel mai probabil pe un drum pe care veneam, cu ceva ani în urmă, de la Inoc. Escala va fi la o altă mănăstire, la Dumbrava.

Documentare

Pentru bunul mers al expediţiei, ne-am pregătit temeinic la nivel teoretic. Am cropuit şi însemnat harta traseului.  În ce priveşte obiectivul de destinaţie, am studiat pagina web aferentă. Poate, vom reuşi să contribuim la actualizarea şi îmbunătăţirea ei, ca să-i facem o bucurie şi să-i mulţumim Părintelui Serafim pentru invitaţie şi găzduire.

Cu ajutorul PSD (un Prieten Sincer Devotat!) am putut acoperi golurile în facturi şi obligaţii financiare urgente şi am umplut raniţa cu de-ale gurii pentru cei doi membri ai echipei de vajnici hălăduitori peste coclauri, Ulise & Zamfir.

În cele din urmă, am ajuns şi în colţul de Rai ce poartă numele de Mănăstirea Măgina!

Posted in: 47 - Apusenii