Îmi respect clienţii

Posted on 7 septembrie 2011

14


De curând, v-am povestit că, prin alte părţi, nu apuci să saluţi la intrarea într-un punct de informare, pentru că eşti întâmpinat cu un salut călduros, chiar de la pasul cu care treci pragul în încăpere.

Mi-a trebuit mult ca să pot accepta şi să nu mă mai deranjeze gestul reflex al personalului de la Raiffeisen Bank, format mai ales din femei, care se ridică în picioare, respectuos, la primul cuvânt pe care li-l adresezi. Am acceptat gestul, în cele din urmă, pentru că înţeles că este marca de respect către mine, Măria Mea Clientul, care … dau sens existenţei firmei lor prin faptul că am catadicsit să le folosesc serviciile oferite. Din păcate, nu s-au ivit copiatorii.

V-am mai vorbit despre felul în care personalul de la Essenza Cafebar din Câmpia Turzii îşi tratează clienţii. Astăzi, am avut surpriza … să nu-mi pot plăti cafeaua pe care am băut-o acolo.

La Câmpia Turzii a fost o zi cu furnizarea apei potabile întreruptă din cauza lucrărilor de modernizare a reţelei. Cred că în multe localuri ţi s-a refuzat cafeaua pe acest motiv. La Essenza Cafebar am găsit pe masă, în locul tradiţionalei liste de preţuri, înştiinţarea de la CAA, cu o adnotare scrisă cu litere mari: între timp GRATIS oferim CAFEA FILTRU sau NESS R.C. (fără lapte)

Am avut norocul să-l întâlnesc pe patron, care mi-a explicat: „Îmi respect clienţii şi le-am oferit, în locul cafelei expresso obişnuite, o cafea mai puţin sofisticată, dar, gratuit”. Dar, în felul acesta, clientului i-au rămas bani, cu care a cumpărat o apă minerală ori o bere. Şi, „l-au iertat” pentru că nu le-a putut oferi cafeaua obişnuită, din cauza … CAA.

Nu ştiu cât a „pierdut” cafebarul din pricina celor câteva zeci de cafele dăruite clienţilor, dar, ştiu, foarte sigur, că nu vor uita gestul. În mod sigur, sumele „pierdute” astăzi se vor întoarce, mult sporite prin sporirea frecvenţei cu care clienţii vor reveni aici. Şi ca urmare a reclamei pe care o vor face, gratuit!, povestind şi altora despre gestul patronului. În final, patronul va trece suma „pierdută” la capitolul … investiţii eficiente!

Sper să citească despre cafeaua gratuită şi colegii întru blogoreală: Florina, Zoltybogata, Escu, Aliceee traveler, Tudor Enea, Alice in wonder net, Lumea lui AlexandruLiviu R, Max Peter, Digodana, Gianina, Costin Comba, Pandhoraa, Tetris, Beţivul de cuvinte, Dan, Tu1074, Coolnewz, Oana Clara, Nima, Lebăda, VeroFosile, Phozone, Lukluk, Paporniţa cu vorbe, Zina,… şi muuuuuuuulţi alţii!