De curând, v-am povestit că, prin alte părţi, nu apuci să saluţi la intrarea într-un punct de informare, pentru că eşti întâmpinat cu un salut călduros, chiar de la pasul cu care treci pragul în încăpere.
Mi-a trebuit mult ca să pot accepta şi să nu mă mai deranjeze gestul reflex al personalului de la Raiffeisen Bank, format mai ales din femei, care se ridică în picioare, respectuos, la primul cuvânt pe care li-l adresezi. Am acceptat gestul, în cele din urmă, pentru că înţeles că este marca de respect către mine, Măria Mea Clientul, care … dau sens existenţei firmei lor prin faptul că am catadicsit să le folosesc serviciile oferite. Din păcate, nu s-au ivit copiatorii.
V-am mai vorbit despre felul în care personalul de la Essenza Cafebar din Câmpia Turzii îşi tratează clienţii. Astăzi, am avut surpriza … să nu-mi pot plăti cafeaua pe care am băut-o acolo.
La Câmpia Turzii a fost o zi cu furnizarea apei potabile întreruptă din cauza lucrărilor de modernizare a reţelei. Cred că în multe localuri ţi s-a refuzat cafeaua pe acest motiv. La Essenza Cafebar am găsit pe masă, în locul tradiţionalei liste de preţuri, înştiinţarea de la CAA, cu o adnotare scrisă cu litere mari: între timp GRATIS oferim CAFEA FILTRU sau NESS R.C. (fără lapte)
Am avut norocul să-l întâlnesc pe patron, care mi-a explicat: „Îmi respect clienţii şi le-am oferit, în locul cafelei expresso obişnuite, o cafea mai puţin sofisticată, dar, gratuit”. Dar, în felul acesta, clientului i-au rămas bani, cu care a cumpărat o apă minerală ori o bere. Şi, „l-au iertat” pentru că nu le-a putut oferi cafeaua obişnuită, din cauza … CAA.
Nu ştiu cât a „pierdut” cafebarul din pricina celor câteva zeci de cafele dăruite clienţilor, dar, ştiu, foarte sigur, că nu vor uita gestul. În mod sigur, sumele „pierdute” astăzi se vor întoarce, mult sporite prin sporirea frecvenţei cu care clienţii vor reveni aici. Şi ca urmare a reclamei pe care o vor face, gratuit!, povestind şi altora despre gestul patronului. În final, patronul va trece suma „pierdută” la capitolul … investiţii eficiente!
Sper să citească despre cafeaua gratuită şi colegii întru blogoreală: Florina, Zoltybogata, Escu, Aliceee traveler, Tudor Enea, Alice in wonder net, Lumea lui Alexandru, Liviu R, Max Peter, Digodana, Gianina, Costin Comba, Pandhoraa, Tetris, Beţivul de cuvinte, Dan, Tu1074, Coolnewz, Oana Clara, Nima, Lebăda, Vero –Fosile, Phozone, Lukluk, Paporniţa cu vorbe, Zina – ,… şi muuuuuuuulţi alţii!
Mariana
22 septembrie 2011
Are dreptate Zamfir: la Essenza e o placere sa iti bei cafeaua si sa stai la povesti. Parca toti ar fi prieteni pe-acolo.
Zamfir POP
22 septembrie 2011
# Mariana: Este nota indusă de patron, care, înţelege că succesul afacerii sale, implicit, şi profitul, porneşte de la mulţumirea clienţilor şi a personalului.
Admin DeseneCopii.net
12 septembrie 2011
Felicitari pentru site. Ati castigat un cititor.
Zamfir POP
12 septembrie 2011
# Admin DeseneCopii.net: Mulţumesc pentru compliment.
După cum puteţi afla din subsolul acestui mesaj, am mai multe blgouri. Vă invit să le accesaţi, cu speranţa că veţi găsi şi pe-acolo ceva ce vă interesează.
Mihai
8 septembrie 2011
In primul rand bine te-am regăsit. Se practică prin multe locuri acest obicei. La noi, ce-i drept, încă nu s-a încetăţenit. Eram prin Grecia, într-o tavernă, unde comenzile cam stagnau. Patronul a venit atunci cu o tavă cu păhărele pline cu ouzo pe care le-a oferit clienţilor. Ce a urmat se înţelege de la sine.
Zamfir POP
8 septembrie 2011
# Mihai: La noi, ÎNCĂ nu s-a înţeles că astfel de „păcăleli” ale clienţilor, fac bine patronului şi clienţilor, deopotrivă.
Ioan
7 septembrie 2011
Spunea un Părinte al Bisericii:
”Dăruind vei dobândi.” …chiar și din ce (ți se pare că) nu ai.
Zamfir POP
7 septembrie 2011
# Ioan: Şi eu sunt întrebat: din ce ajuţi pe alţii, dacă tu nu ai. Răspunsul e simplu: din suflet.
zoltybogata
7 septembrie 2011
Foarte frumos din partea lor, asa chistiga clienti mai multi 😀
Zamfir POP
7 septembrie 2011
# zoltybogata: Poţi să fii sigur.
tetris
7 septembrie 2011
Daca as fi in Campia Turzii ar conta foarte mult gestul acesta! Frumos
Zamfir POP
7 septembrie 2011
# tetris: Chiar dacă nu nimereşti o zi cu gratuitate, graţiozitatea personalului te va obliga la gratitudine.