La Câmpia, cu mici şi … mai mari

Posted on 11 Octombrie 2011

3


Zilele trecute am fost, mai des decât de-obicei, pe la Câmpia Turzii. Un oraş pe jumătate cât Turda, dar, o comunitate cu un suflet mult mai mare. O parte din comunitatea ghirişeană este comunitatea ţiganilor – romilor – rromilor, cum vreţi să le spuneţi. Important e că se face ceva şi pentru ei. Ca să mă credeţi, vin cu două argumente: două acţiuni, una cu mici şi alta cu mai mari participanţi din această comunitate a romilor din comunitatea locală!

Cu mici

Joi, mai spre seară de toamnă, am fost la Grădiniţă. Invitat de Zoltan Kovacs de la APIS. La Grădiniţa Pinochio, acolo unde studioşii aşezământului îşi serbau … părinţii. Cu poezii, cu scenete, cu poticneli şi râsete, cu toate  drăgălăşeniile vârstei. La sfârşit a fost şi cu un tort mare, frumos şi gustos. Dacă ne luăm după viteza cu care a dispărut!

Cum s-au distrat copiii şi părinţii, vedeţi în alt film. Iar, „şefa prichindeilor” declară:

Şi, am mai aflat ceva:

Corneluş e băieţelul căruia i-am dus scrisoarea de la Moş Crăciun, cu darurile aferente şi cu o colindă cântată de Marina. Am aflat că e tot cuminte şi, mă tem că iar mă va pune Moşu’ la treabă de poştaş! Sunt sigur că îmi va face deosebită plăcere să-l bucurăm iar pe Corneluş-ul nostru.

Cu cei mai mari

Unul dintre domeniile în care nu reuşim să ţinem pasul cu Uniunea Europeană este colectarea deşeurilor. Şi, mai ales, colectarea lor în mod selectiv. Şi, mai ales, reciclarea lor. Fie pentru reintroducerea în circuit, fie pentru evitarea poluării mediului cu substanţe periculoase.

Sâmbătă, 8 octombrie 2011, s-a desfăşurat la Câmpia Turzii o acţiune de colectare a deşeurilor electrice şi electronice. Sprijinită şi de aceeaşi asociaţie, APIS. Practic, ei au lucrat efectiv pe teren, împreună cu ROREC şi Primăria, ca să se adune obiecte electrice şi electronice care prisosesc, defecte, inutile, etc.

Participanţii la acţiune – cei care au adus obiectele la punctele de colectare – au primit un tichet de tombolă. Rezultatele acţiunii le aveţi aici. Ceva din ce am găsit eu pe teren, aveţi în filmuleţul ce urmează (pus la dispoziţie de APIS Câmpia Turzii):

Per total, nu e chiar rău. S-a demonstrat că membrii comunităţii rome sunt buni şi de treabă, nu numai de …

Am întârziat cu postarea relatării acestor evenimente pentru că, atât de la Câmpia Turzii, cât şi de la Bucureşti, drumul online al comunicatelor de presă … e cam lunguieţ!

