Marile afaceri ale celor mici

Posted on 16 Decembrie 2011

5


Tocmai citisem, pe wall-street.ro, opiniile – teoretice – despre bursă ale unui purtător de pantaloni scurţi. La Liceul Josika Miklos, am avut parte de exemplificarea – materializată – a educaţiei pentru viaţa de zi-de-zi a copiilor de astăzi, viitori adulţi.

Nu am găsit o expoziţie, cum credeam, ci, un adevărat „târg” al copiilor. Aceştia, ofereau spre vânzare, lucruri realizate cu mânuţele lor. Erau delicioşi în avântul lor de marketing, de prezentare a mărfii, de ispitire şi convingere a clientului. Banii rezultaţi vor intra în fondul clasei şi vor fi utilizaţi pentru susţinerea activităţilor intreprinse în comun.

Pe Dora Fodor Rus, am cunoscut-o, mai demult, din postura ei de activist pentru ocrotirea animalelor, a câinilor comunitari, în special. De-aceea, mica „declaraţie” înregistrată cuprinde aspecte legate de copii, de la şcoala unde este director, şi de câini, aflaţi în adăpostul asociaţiei.

Să rămânem printre copii. Vă ofer câteva imagini extrem de sugestive.

 

Experienţa este deosebită: copilul învaţă să facă ceva cu mâinile şi priceperea sa, apoi, să-şi promoveze şi vândă produsul.

Copiii au împletit pănuşi şi au făcut clătite, au desenat felicitări şi au poleit nuci,au înşirat mărgele şi au împletit sfori şi şnururi, au „înfierbântat câini” (au preparat hot-dogs!) şi … multe altele.

Cel mai important este că învaţă că banul nu este ceva ce numai se cheltuieşte, ci, trebuie şi câştigat.

Ca să nu plec fără să le ofer şi mica mea susţinere, de la o tarabă din faţa ferestrelor clasei unde am fost elev în clasa I-a, mi-am cumpărat un ceai de fructe, îndulcit cu zâmbetul vânzătoarei. Fericită că a mai pus un leuţ în puşculiţa clasei!

