Praftica ne omoară

Posted on 27 Decembrie 2011

2


Vă amintiţi ce frumos vorbea fostul şef al liberalilor turdeni, actualul director al DP S.A., despre … orice?! Era gata-gata să-l cred, dacă nu ştiam ce este în … domeniul public al oraşului. Ce este? O mostră vă ofer chiar acum. Cu două filmuleţe în care vedeţi o gaşcă, pardon: o echipă de muncitori, împleticită de tot atâţia gură-cască (pe salar, evident!), care plombau asfaltul găurit – imediat după asfaltarea de după pozarea apei şi canalului – de către Gaz. Distracţia găştii venea din faptul că Gazul a fost generos şi a plătit anticipat lucrarea?

Veţi vedea două filmuleţe. Realizate după vreo douăzeci de minute de la începerea activităţii. De fapt, m-am luat după strigătele şi împulăielile ce năvăleau peste poartă şi am ieşit în stradă, cu speranţa că am norocul să filmez o bătaie! Nici vorbă: era doar activitatea normală a gureşilor ciripitori cârpitori de carosabil de la RADP. Pardon: de la DP S.A. Turda. S-a schimbat Măria. Nicidecum, pălăria.

Vă sugerez să încercaţi să sesizaţi:

– grija echipei de a nu perturba viaţa cetăţenilor

nici cei care locuiesc în zonă (de-aceea li se pun sculele rezemate de casă!, pervazele sunt utilzate drept mese!, etc. – le vor curăţi ei, după plecare muncito-şefilor, ca să nu vină Primăria să-i amendeze!),

nici cei care trec pe trotuar (de-acea, utilajele, sculele şi berbecii care au de tăifăsuit, se pun pe trotuar, blocându-l!),

nici pe şoferi (de-acea, nu apar caprele de delimitare a zonei cu lucrări, fiecare şofer se descurcă cum poate şi îşi verifică abilităţile de fofilare!);

– grija echipei de a nu murdări zona, decât cu … de toate: fâşii de plastic, nisip de badijonaj şi mixtură, …

– respectarea tehnologiilor moderne – ochiometrul, nivelatorul manual, compactarea cu bocancul, …

– a normelor de protecţie a muncii

precum şi, mai ales, cele de siguranţă rutieră,

de-aceea,

în plin centru, maşina Salvării a aşteptat după utilajul DP S.A., oprit, în poziţia balegii de pe imaş, ca să-şi aranjeze roaba … ce i-a picat din cupă, din cauza vitezei, în plin marş triumfal printre autoturisme! Salvarea să aştepte, că nu arde!

„domnilor” de la DP S.A., vă doresc ca niciodată, să nu se afle în Salvare fetiţa sau soţia voastră, când cineva se poartă ca voi!

Să revenim la oile noastre, pardon: la berbecii lucrători şi la stăncuţele gură-cască:

Este uimitoare schimbarea de viteză, la sesizarea aparatului îndreptat insistent spre ei. De-aia sunt foarte revoltaţi la fotografiere şi filmare, când este vorba de mine. Pentru că, eu „nu ştiu” ce „trebuie” să filmez, că, nu-s jurnalist profesionist.

De admirat este şi grija de a utiliza toată mixtura, murdărind şoseaua, pentru că, în mod sigur, fără o pregătire a patului, mixtura va adera la pământ pentru … câteva zile. Apoi, va spori zestrea de praf şi pietricele a … drumului european ce străbate municipiul nostru euRÂPEan!

După cum vedeţi, munca lor nu este deloc stresantă, „lopătarii” având timp şi să-mi dea de indicaţii de regie. Se pare că se pricep mai bine la fotografiat, decât la cârpit asfaltul. Norocul meu a fost că şefuluţelul era în zi bună şi nu m-a mai ameninţat nici cu stricarea aparatului, nici cu proces! Sau am prins eu o zi mai bună şi am reuşit … să nu-i răspund la mitocănie?!

Dom’ director al DP S.A., nu am job. Promit că mă învăţ repede să stau rezemat în lopată, că, de gură … Până atunci, vă sugerez să le arătaţi că le-am îndeplinit dorinţa: i-am pozat!

După cum se vede, tranziţia dintre RADP şi DPSA, s-a limitat numai la firma de la poartă şi la ocupantul fotoliului de director. Într-un stat european, civilizat, o firmă care ar dori să lucreze ca-n filmuleţele de mai sus, ar trebui să plătească sume enorme … ca să li se permită să „opereze”! Ce ne rezervă 2012? Vorba orbului: ‘om trăi ş-om vedea!

Menţionez că filmuleţul cu peticirea din 2009 a fost preluat de portaluri de ştiri hazlii din vreo douăzeci de ţări!

