Ştire de coşmar: Arieşul s-a desfiinţat!?

Posted on 14 Februarie 2012

6


La 12 aprilie ’61, Gagarin făcea un pas mic pentru el, dar, un pas mare pentru umanitate. Fără să ne spună acest lucru. Şapte luni, după-aceea, Arieşul Turda – o echipă din divizia B – făcea un pas mic pentru ea, dar, un pas imens pentru Turda. De multe ori, în peregrinările mele prin ţară, atunci când spuneam că sunt turdean, mi se explica: E oraşul acela de unde e şi Arieşul care a câştigat Cupa României!

Au trecut cinci decenii de la ziua în care, un băiat de opt ani, împliniţi, asculta la difuzorul radioficării locale, meciul cu Rapid. Nu prea aveam, eu, habar despre fotbal, dar, era vorba de Turda, oraşul în care locuiam, deja, de mai bine de un an. Nu mai locuiam în locuinţa de serviciu de la gura minei Herja, ci, acum, eram un orăşean, mândru de acest lucru. Au trecut cinci decenii de-atunci. Astăzi, am avut onoarea să dau … un extemporal distinsului meu profesor de fizică de la Liceul „Mihai Viteazu”. Subiectul discuţiei noastre a fost unul dintre cele două evenimente epocale ale anului ’61: câştigarea Cupei României de către echipa Arieşul Turda, al cărui mijlocaş era … Domnul Profesor Ioan Onacă. – scriam în 4 noiembrie 2011, cu câteva zile înanite de anonima aniversare a cinci decenii de la eveniment, în postarea: Cetăţean de Onoare al fotbalului turdean

Astăzi, citesc, stupefiat:

Câştigătoare a Cupei României în anul 1961 şi cu o istorie de peste 100 de ani, echipa fiind înfiinţată în 1907, Arieşul Turda este ultima victimă a crizei financiare. Lovită din plin de situaţia economică dificilă, Turda a încercat din greu să găsească o soluţie pentru a-şi mai susţine echipa, eforturile fiind zadarnice. Astfel, Arieşul se va retrage din Liga a II-a şi va fuziona cu Unirea Floreşti, echipă aflată în al treilea eşalon. Noua formaţie se va numi FCM Floreşti Turda şi va evolua în Liga a III-a, pe stadionul din Turda. „Suntem în tratative avansate, mai urmează să se semneze actele. Ne-am înţeles deja verbal cu privire la toate detaliile. Jucătorilor de la Arieşul li s-a propus să rămână la echipă, dar în afară de trei au refuzat toţi. Au rămas doar Zoran Stoica, Aurel Timar şi Tilincă. Noul proiect va avea un buget mai mic, vom încerca să ne axăm pe jucători care sunt localnici, ceea ce nu se poate însă acum. Vor fi salarii mai mici şi condiţii mai proaste, pentru a evita să intrăm din nou în colaps. Trebuie să acţionăm în concordanţă cu posibilităţile materiale pe care le avem”, a explicat George Ciorceri, antrenorul Arieşului. – scrie Mihai Cinpoeru în prosport.ro

… (nu sunt în stare să mai scriu ceva, oricât de antimicrob fotbalistic aş fi!). A mai rămas ceva de distrus din istoria Turzii?! Salina s-a „modernizat”. Băile se distrug, încetul cu încetul. Lapidariumul s-a spart. Ce urmează: transformarea Castrului în … Ce surpriză, oare, ne mai aşteaptă?

Notă: Am dat o raită în presa online din Turda: nimic pe acest subiect în Ziarul 21, Turda Info, Turda News ori 15 minute! Ori nu este o ştire adevărată, ori nu este o ştire importantă! Iar, mă fac de râs ca blogger amator! Zău, că mi-aş dori!

In 14 febr., 15 minute scrie despre subiect, confirmandu-l si oferind, nostalgicilor, imnul echipei:

Mea culpa: sapand mai adanc am gasit o stire mai veche: FC Arieşul Turda se va retrage din campionat! La Turda va juca Deci, din pacate, ESTE ADEVARAT!

Posted in: 6 - Sport