Îngheţată de casă

Posted on 2 August 2012

2


M-am nimerit la cafebarul care-mi place foarte mult, taman la momentul în care o echipă de filmare venise să afle secretul preparării tradiţionale a … îngheţatei de casă.

Guest-star a fost mama Martei, care a demonstrat că, numai din ingrediente naturale, iese o îngheţată cu gust de … maiadă (a se citi în două cuvinte: „mai adă”!).

Ouă proaspete, afine, vanilie în baton (nicidecum prafuri cu arome de vanilie!), mentă sub formă de frunză ruptă din grădină, mustind de seva aromată, … adăugând şi  multă trudă şi pricepere, cu real talent de gospodină!, cu răbdare îngerească (peste o sută de minute trebuie să stea la frigider!), …

Iată, o parte din prezentarea reţetei, filmată de cei de la Kanal D:

După ce mi-am savurat cafeaua (aici, nu poţi să o bei, pur şi simplu! mergeţi şi verificaţi afirmaţia mea!) şi ne-am terminat partida de taclale, cu amicul ce mă însoţea, am plecat la alergătura cotidiană.

După vreo două-trei ore, am trecut pe-acolo. Am fost, nu răsplătit e cuvântul, ci … mi s-a dăruit o cupă de îngheţată. Super e un cuvânt sărac, extraordinar aşijderea, incomparabil se apropie de adevăr, … Am regretat, doar, micimea cupei! Aş fi avut acelaşi regret, chiar şi dacă ar fi fost de trei ori mai mare!

I-am urat mamei Martei (a fost vecină, în copilărie, cu tatăl meu, în cartierul Între români!) să o ţină Dumnezeu o sută de ani şi, apoi, să o-mburde-n Rai!

Toate celelalte evenimente ale zilei, toate alte bucurii sau necazuri, au trecut. Gustul îngheţatei de casă … rămâne! Definitiv. Chiar dacă mă va ţine, Dumnezeu, o sută de ani şi mă va-mburda-n … Iad, voi duce cu mine gustul deosebit al Îngheţatei de casă. Am simţit nevoia de majusculă!

