Fiiiiiii … satului la Luna

Posted on 13 August 2012

5


O informaţie primită sâmbătă seara, m-a deturnat de pe drumul spre Ciucaş şi m-a împins înspre Luna. Cu ajutorului unui autobuz şi al norocului de autostopist, pe la 11 am ajuns acolo. Unii erau în Biserică, alţii tăifăsuiau în părculeţul Monumentului. După ce m-am mirat de izvoarele comemorative … fără strop de apă, m-am împiedicat de afişul cu programul manifestării „FIII SATULUI LA LUNA”! M-a speriat puzderia de … i. Ce-am mai văzut, fotografiat şi filmat, urmează, mai jos. Din păcate, dacă eu nu am lipsit, a cam lipsit … entuziasmul şi organizarea. Deh, e nou Primaru’! Poate, au venit numai la orele înserării, când eu nu mai eram pe-acolo.

O sărbătoare care reuneşte Fiii Satului ar trebui să umple uliţele de bucurie. Cei plecaţi, vin – cu bucurie – să-i vadă pe cei „de-acasă”, neamurile se întâlnesc, prietenii se revăd, …

Fiind doar un vecin de-al satului, am venit cu traista lină de curiozitate. Mai intai, am intrat in Biserica:

Apoi, l-am cunoscut pe luneanul de o suta de ani

Pentru ca Presedintele Consiliului Judetean Cluj, Horea Uioreanu,

nu era prea documentat despre ce se va face pe la Luna

– venise şi el să se informeze,

ca şi mine:

… l-am abordat pe noul Primar al Lunii,

Laurenţiu Tor,

speriindu-l cu întrebări despre viitor

Despre lunenii de departe am stat de vorba cu … vă spune ea-însăşi:

După depunerea de coroane la Monumentul închinat eroilor locali din cele două Războaie mondiale, venerabilul Ioan Lascău a primit o diplomă şi … ceva (un plic cu bani?!), iar, ceilalţi participanţi, câte o bucăţică de prescură.

Cei aleşi, notabilităţile şi musafirii, s-au îndreptat spre Căminul cultural, pentru masa festivă. La agapă, am ascultat Tatal Nostru rostit de parintele Iora

si ne-am delectat cu dansurile micutilor artişti

Ce a urmat, nu stiu. Am plecat acasa, sa mananc, si … nu am mai reusit sa ma intorc la Luna.

În imagini, ce a fost la amiaza, vedeti in album:

Această prezentare necesită JavaScript.

Lăudabilă intenţia celor plecaţi. În Spania au oficializat o asociaţie: Asociația Româno Spaniolă Luna. Ştiu despre sprijin acordat consătenilor, de mai mult timp. Dar, din păcate, se lovesc de birocraţie şi nepăsare. „Aşteptăm răspuns la o scrisoare … încă de la vechiul Primar” – mi-a spus unul dintre ei. Şi, uite-aşa, bunele intenţii se lovesc de vechile noastre năravuri!

