În Salină, fanfara cânta

Posted on 1 Septembrie 2012

4


Nu am avut posibilitatea să hălăduiesc prin iarmarocul din Parcul Teilor, unde se desfăşoară Zilele Turzii de anul acesta. M-am limitat la evenimete desăşurate „pe lângă casă”! Am fugit în Salină, amintindu-mi de versul din cântec: „Şi, în parc, fanfara cânta”!

Festival de fanfare la Turda

Sub dealul din imagine se află Salina. Acolo, astăzi, au răsunat …, şi nu prea (acustica sălii a fost făcută ferfeniţă prin … modernizare!), fanfare. Din cele patru anunţate, … trei.

Fiind ediţia a II-a, a ceea ce s-a numit,  pompos, festival de fanfare, după un similar festival de folclor, ambele schiţate ca să dea bine la … istorie, Salina a găzduit muzică. Nu mai are acustica de altădată – ce contează! -, nu se mai bagă-n seamă franjurii de sare – stalactite de care se lăuda primarele că le-a dat jos pe cele mai mari! -, …

Am discutat un pic cu directorul Salinei, Ovidiu Mera:

… şi cu Sorin Sălăjean, şeful Fanfarei „Promenada” din Câmpia Turzii, una dintre participante:

Apoi, v-am adus şi vouă un strop din … spectacol, văzut şi auzit de la balcon:

Bonus, vă ofer nişte imagini:

Această prezentare necesită JavaScript.

Am beneficiat, ca alţi turdeni, de acces gratuit de Zilele Turzii şi lunar, în cea de-a doua miercure din lună. Bine că s-au gândit că investiţiile şi cheltuielile Salinei sunt suportate de bugetul local. Tot acolo merg şi încasările. Deci, este doar un act de reparaţie pentru localnici.

Posted in: 22 - Evenimente