Amintiri de vineri seara

Posted on 9 Septembrie 2012

4


După ce începem o nouă săptămână, ne amintim, cu drag, cu duioşie ori cu alte sentimente, despre week-end, adică, de ce-am păţit ori ce ni s-a-ntâmplat sâmbătă ori duminică. Eu vă voi povesti ce-am trăit în seara de dinaintea sfârşitului de săptămână. Vă voi povesti despre două evenimente – memorabile! – ce s-au petrecut în seara zilei de vineri.

Apus de vară

Apusul de Soare, la propriu şi la figurat, a înaripat muzele pictorilor şi poeţilor, cam dintotdeauna.

Poeţii penelurilor din Câmpia Turzii s-au adunat la Casa de cultură „Ionel Floaşiu” pentru a celebra, prin operele lor, apusul … anotimpului estival.

S-au reunit în sala dezbaterilor aprinse ale consiliului local, pentru un vernisaj paşnic, agrementat cu versuri, cu un strop de muzică, cu bisericuţe în care s-au făcut şi desfăcut, fel şi fel de poveşti, ca-ntre prieteni.

Pentru că, în tradiţia noastră „proletară”, publicul a cam lipsit.

Doar, Ana Sevan, ca şefă a instituţiei, şi Dorin Lojigan, ca viceşef al urbei, au făcut onorurile de gazde.


Bonus, ceva explicaţii edificatoare, din partea unei artiste pricepute (păţită, biata de ea! prietenii ştiu cum!):

Această prezentare necesită JavaScript.

Notă: din motive tehnice, printre imaginile din slideshaw cu vernisajul, seara cu picturi, se amestecă şi imaginile cu operele suculente ale serii cu burgeri. Implicit, aţi aflat, deja, despre ce este vorba în cele de mai jos. Poftă bună!

McMarta SlowFood

La întoarcere, am poposit la cafeneaua … cu burgeri, în astă seară! Am ajuns, cam dinspre toiul petrecerii, mai spre sfârşitul ei. Mirosul de bunăciune m-a tras de nas încă de cum am intrat pe strada lui Mircea cel Bătrân.

În curte, la masa de lângă flacăra puţin violetă a grătarului, oficiau, pe rând sau simultan, Marta şi Corina.

Pe palma întinsă de chifla pârpălită cu obrazul spre jar, se aşterneau cartofi pai, varză răzălită, felii de roşii, totul acoperit cu o felie de caşcaval, spre sigilare la întâlnirea cu chifteaua încinsă de pe cealaltă jumătate de chiflă. Prin reuniunea dintre cele două jumătăţi, chifla se reîntregea. înglobând în pântecele ei cele enumerate şi cele omise de mine. Dacă vreţi explicaţii mai docte, asculaţi-o pe Marta:

Dacă tot nu v-aţi lămurit, … veniţi data viitoare. Se profilează o seară mexicană. Pregătiţi-vă sombrero-urile!

Nu ştiu dacă v-am impresionat ori ba. Pentru mine, au fost două evenimente pe care le-am savurat cu inima, mintea şi … papilele gustative. În aşa fel, încât, somnul mi-a fost lin şi am putu petrece un week-end … banal. Fără regrete. Aveam amintiri de vineri seara!

Posted in: 22 - Evenimente