Care-i Dumitru? Carei – ultima brazdă eliberată!

Posted on 25 Octombrie 2012

8


Ziua de 25 octombrie, cumulează mai multe sărbători. 3 în 1, cum e la modă, acum. Dimineaţă, am vorbit cu Unchiul meu, de onomastică şi birthday-ul lui, simultan, apoi, am fost prezent la Vultur, ca să văd Armata de Ziua ei. Am avut parte şi de o scenă hazlie: încercând să pozez, de-aproape, bentiţa pe care scrie ROMÂNIA, de pe pieptul unui meletar din oastea ţării mele, mi-a spus că … nu e voie! Cred că era un afganistănean infiltrat, sub acoperire de … om serios!

Despre Tradiţii şi obiceiuri de Sfântu Dumitru: aici.

Despre rege şi ziua lui: aici.

Despre manifestările de la Vulturul de pe pietrele din faţa Catedralei Ortodoxe din Turda, vă povestesc, acum. Recunosc că am participat la eveniment, din respect faţă de o entitate de nădejde a statului de drept. Din respect pentru armatele care ne-au apărat de turci, de ruşi (mai puţin, timp de vreo cinci decenii!), de fascişti şi hortişti (cât li s-a îngăduit!),  pentru soldaţii care şi-au făcut datoria faţă de ţară, fără să se întrebe … ce-i aia?!

Sincer, m-a bucurat lipsa emfazei de altă dată (are şi coabitarea avantajele ei!). Un Te Deum, nişte alocuţiuni scurte, depunerea de coroane – am admirat faptul că au fost depuse şi la Monumentul martirilor de la Hărcana, o (prea scurtă!) defilare a Gărzii de onoare, …

Am reţinut şi vă fac părtaşi la alocuţiunea Venerabilului Veteran, Generalul Sever Mureşan:

precum şi câteva imagini:

Această prezentare necesită JavaScript.

Ca întotdeauna, eu nu înţeleg, chiar totul. Din lipsă de … gândire politică – zicea un amic. De exemplu: au depus coroane studioşii de la câteva … grădiniţe! De ce au fost lăsaţi la coadă, ultimii?! Erau mai importanţi partizanii (cei care se mută de la un partid la altul sau nu) şi bugetivorii ori cei de la firmele primăriei (ştiu că sunt ale Consiliului local!)?! … Sau, ce ar face, pe front, comandantul care … are nevoie de microfon ca să ordone soldaţilor săi?!

