Ramele cu peisaje

Posted on 10 Noiembrie 2012

4


Seara de vineri este propice evenimentelor culturale. Înainte de a ne ocupa de week-end, ne adunăm spre a ne bucura de vernisarea unei expoziţii de pictură. Astăzi, a venit rândul venerabilului Ion Crişan, maestru tipograf şi pictor. Tot măiestru.

Aşa cum nici expozantul nu a avut prea multe cuvinte de spus, îmbiindu-ne să-i „ascultăm”, mai bine, peisajele înrămate şi atârnate pe simezele Galeriei municipale Turda, tot aşa mă voi abţine şi eu de la prea multe comentarii. Doar, reiterez durerea pictorului că nu prea mulţi turdeni se înghesuie prin expoziţiile de artă plastică.

„Prezidiul” a fost format din şefa Casei de cultură, care a transmis şi mesajul primarului, preşedintele Asociaţiei plasticienilor din judeţul Cluj – Octavian Popescu, guvernatorul Societăţii culturale „Filarmonia”, şi alţi artişti. De fapt, colegi de-ai pictorului, au fost şi în public. Sala fiind, relativ, mică, publicul a părut numeros. Am avut „jalnica impresie” (sic!) că nu am văzut la eveniment artiştii … „profesionişti”?!

Vă ofer două dintre alocuţiunile rostite. Un laudatio rostit de Preşedintele AAP Cluj:

şi cuvintele „împricinatului”:

precum şi un album cu imagini, de la vernisaj şi de pe simeze:

Această prezentare necesită JavaScript.

Până voi posta filmuleţele, vă îndrum spre consemnările colegilor despre pictorul Ion Crişan: Expoziţie de pictură: Ascuţişuri pentru suflet şi … Ziarul 21 de altădată!

Am remarcat, cu bucurie, prezenţa fiului artistului, care duce mai departe tradiţia de tipăritor, la un alt nivel, cel al stadiului de dezvoltare actual al meseriei de multiplicator.

Am profitat de moment spre a-i mulţumi tipografului care, în anii ’90, mi-a oferit multe informaţii despre tehnica tipăriturilor, ajutându-mă să văd şi partea reală a ceea ce ştiam teoretic. Şi profit de această postare spre … a vă invita să mergeţi, în zilele următoare, la Galeria municipală de artă. Să vedeţi frumoasele „Peisaje în rame”

Posted in: 22 - Evenimente