Dorul de ducă

Posted on 23 Ianuarie 2015

0


Se spune că dorul ar fi o chestie tipic românească. Dar, dorul de ducă?

Am întâlnit mulți globe-trotters, cu gloabe mai sofisticate ori, chiar, per pedes. Primul, fusese un japonez, ce voia să înconjoare lumea. Mi-a povestit cum își finanțează călătoria: stă o lună sau două într-o țară, timp în care spală vase la un restaurant, ia banii și pleacă mai departe. Cu tren, cu avion, … Cât îl țin banii respectivi.

Azi, este mult mai ușor. Nici măcar, nu trebuie să mai mergi la agenția de voiaj, ci. intri online pe pagina web a aerolines și vezi tot ce dortești și ai nevoie, ca să te poți hotărî.

Azi, vreau să văd aur. Pe acoperișuri. Deci, vreau să merg la Praga.

Îmi amintesc cu nostalgie de prima vizită, pe care am făcut-o aici. Era înainte de Marea Aglomerație din Decembrie și era o vizită de lucru: ca reprezentant al filumeniștilor din România, am contactat și am stat de vorbă – despre cutiile de chibrituri, de la ei și de la noi -,  cu secretarul asociației filumeniștilor din Cehia. Apoi, am ieșit în oraș. Am trecut prin Stare Mesto (orașul vechi), un cartier cu aspect medieval, pe lângă magazine și berării, și ne-am oprit pe podul Carol. Am închis ochii și am ascultat Vltava … lui Smetana! Nu aveam timp să vizitez Hradul, cu acoperișuri de aur … Drumul meu avea multe alte puncte de vizitat, în mai multe țări, dar, în timp puțin …

Această prezentare necesită JavaScript.

Gata: fug la aerolines, să-mi iau biletul spre … nostalgie …

Azi, capitala Cehiei oferă multe ispte turistice: Ceasul Astronomic, Orașul Nou (Nové Město) și Piața Wenceslas Malá Strana, Castelul Praga și Catedrala Sfântul Vit, Vechiul cartier evreiesc Josefov, Dealul Lennon, Vinohrady, Muzeul Operațiunea Anthropoid (asasinarea lui Heydrich) din cripta Bisericii Sfinții Chiril și Metodie, Muzeul Național, Castelul Vyšehrad Petřínská rozhledna, o copie la scara 1:5 a Turnului Eiffel, Turnul de televiziune Žižkov, Cimitirul evreiesc din Olšany și mormântul lui Franz Kafka, Metronomul din Praga, …

Dacă mai adaug că aerolines vinde bilete catre Praga, la cele mai bune preturi, v-am dat gata!

 

Posted in: 88 - Publicitate