John of Pietroasa

Posted on 19 august 2009

16


Aşa cum îi promisesem lui John, am reuşit să ajung din nou pe piciorul de plai numit Pietroasa.

Apelul din postarea mea anterioară a avut ecou imediat. Oana a contribuit cu ceva de prin grădina ei, Corina cu o valiză pe care John să o transforme în cămară, iar eu am pus câteva din conservele din stocul meu de supravieţuire (păstrat pentru perioadele în care rămân fără nici o leţcaie!), iar Călin a contribuit cu transportul.

John picta şi a fost uimit să mă vadă în uşă: văzând că nu vin înainte de masă (am ajuns cam pe la ora două a după-amiezii), s-a consolat cu ideea că vin miercuri. Promisesem „marţi sau miercuri”. A fost şocat plăcut, mai ales că pe Oana o cunoştea deja.

Ne-a oferit o vizită în grădina lui.

imagini cu John of Pietroasa

Apoi, o plimbarea prin „satul lui”. În tura făcută, am vizitat o biserică şi vechiul cimitir de lângă ea, un izvor, am mâncat mure – fructele omniprezente ale momentului – şi am onorat două invitaţii primite de la concetăţenii lui John – la fiecare, am acceptat, pentru cinci minute, şi am zăbovit … cam o oră! Am fost ospătaţi cu clătite proaspete, cu sirop de coacăze, faguri de miere şi brânză proaspătă. Pentru mulţi, John e „de-al lor” deja.

A fost o după-masă minunată pentru toţi cei amestecaţi în această poveste!

Integrat în peisaj şi comunitate, pe John îl pot considera, dacă nu „turdean”, „de-al nostru, arieşean” – da!