Şoferi deosebiţi

Posted on 21 februarie 2009

7


Zilele acestea a avut loc un nou examen pentru obţinerea permisului de conducere auto. Teoria verificată pe computer a făcut prima triere. Apoi pretendenţii la permis de conducere au avut parte de emoţiile traficului şi traseului parcurs cu examinatorul în locul instructorului.
Trei dintre cei care au susţinut examenul au format o nouă promoţie a cursului special destinat persoanelor cu dizabilităţi. Şi au trecut cu brio examenul.

Între cărucioare
Pentru cei care viaţa a fost mai puţin generoasă, deplasarea este o problemă.
Persoanele cu dizabilităţi motorii se folosesc de cărucior în deplasările lor. Cele clasice utilizează forţa mâinii pentru deplasări scurte. Cele moderne, cu motor electric, îi ajută să se depărteze de domiciliu, dar nu prea departe, din cauza autonomiei reduse a acumulatorilor.
Aşa au apărut autoturismele adaptate posibilităţilor acestor persoane.
Acum, Robert, Tunde şi Attila, clujeni şi mureşeni, au urmat cursul de învăţare a conducerii autoturismului adaptat persoanelor cu handicap, curs  realizat în baza protocolului existent între Asociaţia Handicapaţilor Neuromotorii „Oameni pentru Oameni” şi Şcoala de şoferi „Cabriolet” din Turda.
Timp de peste o lună, ucenicii instructorului Nicolae Gruber au coborât din căruciorul cu care se deplasează, au urcat la volan şi au învăţat tainele manevrării volanului.
soferi-1.JPGToţi cei trei au trecut cu brio examenul şi vor intra în posesia permisului. Păstrând procentul de promovabilitate la 100% realizată în timpul celor mai bine de doi ani de când funcţionează la Turda această „şcoala de şoferi deosebiţi”. Datorită aceste şcoli, mai bine de  douăzeci de persoane cu dizabilităţi, din Turda şi multe alte localităţi, deţin acum permisul de circulaţie şi duc o viaţă mai bună prin uşurinţa de deplasare dobândită.soferi-2.JPG
Sunt foarte bucuros
L-am abordat pe unul dintre cei trei „eroi” care au învins în lupta cu emoţiile, dar şi cu limitările impuse de dizabilităţile motorii, şi posedă acum permisul de conducere.
„Am 35 de ani, sunt din Tg. Mureş şi am venit să fac şcoala de şoferi. Suport consecinţele unui accident şi mă pot deplasa numai în cărucior. Am acasă un Trabant hycomat, dar îmi trebuie şi dreptul de a-l conduce. Cu ajutorul AHNT mă pot bucura de existenţa acestei şcoli aproape de oraşul meu. Mai este una la Bucureşti şi alta la Constanţa. Nu am beneficiat de nici o „iertare” când am greşit. Instructorii, la teorie şi la conducere, au ţinut să învăţăm cât mai bine.” – este părerea lui Attila, unul dintre cursanţi.
A aflat de şcoală de pe internet (coincidenţă onorantă pentru mine: îmi vorbea de articolul publicat de mine cu doi ani în urmă: www.ziarul21.ro/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1378) şi întâmplarea a vrut că imediat să întâlnească un fost cursant al acestei şcoli, de la care a primit toate informaţiile de contact.soferi-attila.jpg
„Acasă, sunt elev, ca să recuperez şcoala pe care nu am putut-o face în adolescenţă din cauza accidentului care m-a imobilizat. Mai lucrez ca traducător pentru Asociaţia „HIFA – Hilfe fur Alles”, un ONG cu caracter caritabil. Iar pentru viitor vreau să iniţiez un atelier de mecatronică pentru a repara cărucioarele cu motor electric.” – ne-a spus Attila din Tg. Mureş.
Conştiincioşi şi dârji
„Ştiind că au probleme de deplasare, sunt conştienţi că le trebuie neapărat permisul, sunt mult mai serioşi în pregătire decât ceilalţi. Sunt mult mai atenţi, mai prudenţi, şi nu am avut nici un incident în timpul instruirii lor. Până acum am avut peste douăzeci de elevi din Turda, Câmpia Turzii, Zalău, Cluj Napoca, Tg. Mureş şi din alte localităţi. Toţi au luat carnetul fără probleme. Au dat dovadă de o voinţă deosebită. De exemplu, Tunde este plăpândă, abia are forţă să realizeze şi manevrarea volanului şi a manetelor în acelaşi timp. Dar a reuşit … Pentru ei, maşina nu este un lux, ci este o nevoie stringentă a fiecărei zi. Oricum ei fac deja efortul de a veni în cărucior până la maşină şi au nevoie de o persoană care să-i ajute punând şi coborând din portbagaj acest cărucior.” – spune instructorul Gruber, un monument de răbdare şi de calm.soferi-gruber.jpg
Gruber are experienţă îndelungată şi tact pedagogic. Plus o răbdare deosebită. El este şi meseriaşul care a realizat modificarea autoturismului pentru a-l adapta pentru conducerea de către persoanele cu handicap. În aceste condiţii, promovabilitatea de 100% pe care o obţine este explicabilă.
Cei trei ucenici ai săi pot trece acum oricând din căruciorul cu rotile la volanul autoturismului.
Viaţa lor se va îmbunătăţi pentru că se vor deplasa mai uşor cu căruciorul … cu motor.

Update: pentru că am constatat că această postare este foarte căutată, pentru cei care au nevoie de alte detalii, de sprijin pentru înscrierea la şcoală, ofer nr. meu de mobil: 0747128938. Pot fi sunat oricând, la orice oră. Nu garantez că voi putea vorbi întotdeauna, dar vă voi re-suna eu,  imediat ce pot vorbi! Sau puteţi trimite un sms cu întrebarea! Voi fi onorat şi încântat să vă ajut. Să aveţi o zi bună în fiecare zi!

Sau, şi mai scurt: scrieţi un Comentariu la această postare, în care să includeţi un nr. de telefon, din orice reţea!, şi vă voi contacta, cât pot de repede. Dacă doriţi, precizaţi faptul că nu doriţi să fie publicat comentariul dvs., iar eu voi folosi nr. dat de dvs., fără a mai acorda vizibilitate publică la comentariul pe care l-aţi scris (am această opţiune la moderarea comentariului!).

Posted in: 12 - Şcoala